Aquest matí s’ha presentat aquesta iniciativa de CECOVAL que es desenvolupa simultàniament, a més d’en la capital de l’Horta Sud, a València, Castelló, Alacant, Ontinyent i Gandia
Torrent participa en la campanya “Tots amb el Comerç Local” que aquest matí ha presentat la Confederació d’Empresaris del Comerç Valencià (CECOVAL).
Aquesta acció, que s’ha plantejat com una campanya d’intriga –teaser- amb l’objectiu de generar curiositat i expectació entre els ciutadans, ha mantingut en suspens als veïns de Torrent que, durant dos dies, han conviscut amb més de 20 maniquís situats en la Plaça Major de Torrent.
Les figures es van col·locar la matinada del 20 de novembre en aquest emblemàtic espai de la ciutat. Tematizados amb peces de vestir i complements de tot tipus alguns d’ells portant samarretes amb el hashtag #LaCiudadEsNuestra, els maniquís han romàs fins avui als voltants de la Torre Morisca, atraient l’atenció dels veïns que cada dia passen per aquesta concorreguda zona de la població.
El principal objectiu de la campanya de CECOVAL és promoure el comerç local, tenint en compte la proximitat de les festes de Nadal, on el consum s’incrementa de manera considerable. En aquest sentit, des de la Confederació s’ha involucrat a tot el teixit comercial valencià, sota el paraigua d’aquesta iniciativa comuna, amb la qual es pretén traslladar al consumidor una imatge de compromís total per part dels comerços valencians.
A més de Torrent, l’acció s’ha desenvolupat al mateix temps en les 3 capitals de província, València, Castelló i Alacant i en les localitats d’Ontinyent i Gandia.
A l’acte de presentació de la campanya ha assistit Andrés Campos, regidor de Comerç de l’Ajuntament de Torrent, acompanyat per la gerent d’IDEA’T, María Muñoz, i Pedro Soriano, vicepresident de l’Associació de Comerciants i Serveis de Torrent (ACST) i membre de Cecoval. El regidor ha assenyalat que “el suport al xicotet comerç és fonamental a tots els nivells, per la qual cosa és d’agrair iniciatives com la qual avui presenta CECOVAL i ACST”.
Andrés ha explicat que “al llarg de l’any des de l’Ajuntament de Torrent, a través de l’empresa municipal IDEA’T i amb la col·laboració d’associacions locals, portem una sèrie d’actuacions per a promocionar les compres en els nostres comerços amb les quals, a més de fidelizar als clients habituals, pretenem atraure a nous i crear hàbits de consum que potencien l’economia local. De fet, en aquests mateixos moments aquells i aquelles que facen les seues compres nadalenques a Torrent poden beneficiar-se de la campanya “La sort t’espera als comerços de Torrent”, a la qual s’han inscrit més de 70 comerços, i en la qual es poden aconseguir premis entre 100 i 300 euros. Paral·lelament es desenvolupa “Comerç de proximitat, Aliments de qualitat”, per a promocionar comerços d’alimentació de la ciutat”.
La presidenta de CECOVAL, Isabel Cosme, s’ha felicitat per l’èxit d’aquesta iniciativa amb la qual “es pretén posar de manifest la importància del sector del comerç a la Comunitat Valenciana, la seua proximitat, atenció especialitzada, singularitat, sent un dels principals motors econòmics i impulsors i generadors d’ocupació, estable i de qualitat”. Així mateix, ha destacat la importància que té, avui dia, l’associacionisme empresarial, fomentant la cooperació i la cohesió, creant un escenari comú que facilite l’acostament entre les empreses, l’intercanvi d’experiències i la cerca de solucions conjuntes.
Pedro Soriano, vicepresident de l’Associació de Comerciants i Serveis de Torrent (ACST) i membre de Cecoval ha indicat que “des de l’Associació de Comerciants i Serveis de Torrent, hem recolzat aquesta iniciativa, innovadora i original, que ha aconseguit mantenir un halo de misteri sobre la nostra ciutat, des del 21 al 23 de novembre. Hem intentat, i crec que aconseguit, poder potenciar en la mesura del possible, el coneixement de diversos productes típics dels negocis que dia a dia intenten amb el seu esforç ensenyar-nos el millor de les seues col·leccions”.
També ha assenyalat que “des de la nostra ciutat creiem en el negoci de proximitat, en l’especialització i en el tracte exclusiu i diferenciador pel que fa a les grans superfícies, impulsant amb la nostra força la cohesió entre tots i intentant cercar solucions als problemes que ens afecten en el dia a dia”.
Finalment, ha conclòs que “amb aquest tipus d’iniciatives el nostre esforç diari i constant es veu reforçat molt gratament, i esperem siga solament el principi de noves col·laboracions conjuntes per a crear un comerç unit i fort que done resposta a la demanda dels nostres clients”.
CECOVAL explica en l’actualitat amb federacions i associacions, tant sectorials (mobles, tèxtil, metall, fleca, etc) com a territorials, sent una organització empresarial de caràcter autonòmic, portaveu únic i representant dels interessos del comerç de la Comunitat Valenciana en la patronal nacional, la Confederació Espanyola de Comerç (CEC), on ostenta una de les vicepresidències.