El pas inferior roman tancat al trànsit mentres continuen els treballs, amb una màquina operativa i la incorporació d’un altre equip de majors dimensions
José Gozalvo assenyala que la prioritat és reduir durant hui el nivell de l’aigua per a poder escometre la neteja i reobrir el pas quan les condicions ho permeten
L’Ajuntament de Torrent manté durant el matí d’este dijous els treballs d’acovardisca en el pas inferior de Parc Central, un dels punts més afectats per les intenses precipitacions registrades durant l’alerta taronja. El túnel continua tancat al trànsit mentres els equips treballen per a retirar l’aigua acumulada i recuperar la normalitat al més prompte possible.
En estos moments es troba treballant una màquina d’acovardisca i està prevista l’arribada d’un altre equip de majors dimensions per a augmentar la capacitat d’extracció. L’Ajuntament està posant a la disposició d’esta actuació tots els mitjans disponibles amb l’objectiu d’accelerar els treballs i poder abordar posteriorment la neteja completa del pas inferior.
El regidor de l’Àrea d’Urbanisme i Medi Ambient, José Gozalvo, s’ha desplaçat este matí fins a Parc Central per a comprovar l’evolució de les labors i ha explicat que l’acumulació d’aigua es va produir després d’una precipitació d’enorme intensitat concentrada en un període molt curt de temps, la qual cosa va superar la capacitat d’absorció de la xarxa i va provocar inundacions puntuals en diferents zones de la ciutat.
Gozalvo ha assenyalat que “ara l’objectiu és continuar incorporant equips i mitjans per a rebaixar el nivell de l’aigua durant el dia de hui. Esperem que, conforme avance la jornada, puguem anar retirant tota esta acumulació per a després netejar el túnel i deixar-lo novament en condicions d’obrir al trànsit”.
El regidor ha afegit que “Torrent està posant tots els mitjans necessaris per a actuar amb la major rapidesa possible. S’està treballant des de primera hora i continuarem incorporant capacitat d’acovardisca perquè volem recuperar com més prompte millor este punt tan important per a la mobilitat de la ciutat”.
Protecció Civil manté els seus efectius treballant durant tota la jornada
Per part seua, el cap de l’Agrupació de Voluntaris de Protecció Civil de Torrent, Francisco José Lona, ha explicat que el dispositiu va començar abans fins i tot de les precipitacions, amb vigilància preventiva dels barrancs de Poio i de l’Horteta. La intensitat de la tromba va obligar posteriorment als voluntaris a traslladar-se a la zona urbana per a col·laborar amb Bombers en diferents actuacions i en l’auxili de vehicles que havien quedat atrapats en zones inundades.
Lona ha assenyalat que “durant la nit hem estat treballant onze voluntaris de Protecció Civil de Torrent i durant el matí seguim desplegats . Comptem a més amb la col·laboració de Protecció Civil d’Oliva, Protecció Civil de Montserrat i ASV de Tavernes Blanques, que estan aportant material i efectius per a donar suport a les labors d’acovardisca. En estos moments som al voltant de quinze persones treballant en estes actuacions”
L’Ajuntament mantindrà tancat el pas inferior de Parc Central mentres persistisca l’acumulació d’aigua i fins que puga garantir-se la seguretat de la circulació. Els treballs continuaran durant tota la jornada, primer amb l’acovardisca i posteriorment amb la retirada de restes i la neteja de la calçada abans de procedir a la seua reobertura.












