L’àrea de Mobilitat a més ha treballat durant aquest període de la COVID-19 amb la creació d’un equip tècnic per a agilitar l’ampliació de terrasses per a reactivar l’economia local del sector
El ple de l’Ajuntament de Torrent d’aquest mes de juny ha aprovat la modificació d’ordenança municipal reguladora de la instal·lació i funcionament de les terrasses d’hostaleria per a “donar solució jurídica als problemes d’accessibilitat i seguretat” que suposa les autoritzacions de terrasses en zones destinades a aparcament o circulació de vehicles, després d’abordar la caducitat de la disposició transitòria de la vigent des del passat 31 de desembre de 2019.
En aquest sentit, la modificació de l’ordenança recentment aprovada “permet una moratòria de dos anys al sector per a adequar les terrasses en calçada fins a desembre de 2022”, tal com recorda el regidor de Mobilitat i Transport, Raúl Claramonte. També l’article 12.3 en la modificació d’aquesta ordenança respecte a les condicions tècniques de la seua instal·lació es deixa obert a “poder plantejar qualsevol solució tècnica que requerirà de la prèvia autorització del tècnic competent” per a donar-li una solució als professionals de l’hostaleria i reactivar la seua activitat econòmica.
Claramonte explica que s’ha contemplat en el projecte “la creació d’una comissió d’arbitratge en la qual participen representants d’associacions de veïns així com de les entitats d’hostalers davant situacions de conflicte”.
Durant aquest període COVID-19 el consistori ha treballat en la creació d’un equip tècnic, mesura emmarcada en el Pla d’Actuació Municipal, juntament amb l’exempció de taxes en aquest 2020 per a donar un impuls al sector. A més, l’Ajuntament està mantenint diverses reunions amb els representants de l’hostaleria que “ens han manifestat la seua satisfacció respecte a la resposta ràpida, àgil i d’atenció personalitzada que des de l’Ajuntament estem escometent a l’hora de poder tramitar l’ampliació de les seues terrasses d’acord amb les mesures sanitàries i per a afavorir el compliment d’aforament davant la desescalada”.
D’aquesta manera, aquesta gestió especialitzada finalitza amb la senyalització de l’espai de la terrassa en l’establiment i lliurament per part del departament tècnic de l’acreditació d’aquesta autorització per motiu de COVID-19.
En data d’avui, el departament de Mobilitat de l’Ajuntament de Torrent ha autoritzat, aproximadament, el 75% de més de 120 sol·licituds rebudes per a l’ampliació de terrasses en el municipi.