Icono Icono Versió accessible es altres idiomes
Logotipo de Infotorrent

Notícies

BIM

A l’agost, l’Ajuntament de Torrent obri per vacacions.
A l’agost, l’Ajuntament de Torrent obri per vacacions.
,

A l’agost, l’Ajuntament de Torrent obri per vacacions.

08/08/2024

·       Unes xifres de rècord: 96.309 gestions realitzades i 64.207 persones ateses presencialment, en l’últim any i mig, des de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (TDIC), que atén i orienten al ciutadà en la gestió dels seus tràmits administratius.

·       El 58% dels registres a l’Ajuntament, ja són telemàtics.

·       5.728 gestions realitzades -40 diàries- des de la posada en funcionament fa sis mesos, pel caixer TDIC, una ferramenta que reforça l’atenció ciutadana i agilitza la tramitació i gestió dels veïns, facilitant-los la participació ciutadana i la transició a l’administració digital.

En la planta baixa de l’edifici consistorial es troba l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (TDIC), on funcionaris atenen, informen i orienten als ciutadans que s’acosten amb qualsevol tipus de consulta o necessitat de tramitació de gestions administratives, reforçats pel caixer TDIC, que facilita telemàticament algunes de les sol·licituds més simples, agilitzant la tramitació i evitant temps d’espera innecessaris.

Una Oficina que és finestreta única, on s’atenen gran quantitat de ciutadans de municipis veïns en la tramitació de gestions, i on són objectius fonamentals, facilitar l’accés als ciutadans i que la seua experiència amb l’administració siga àgil i menys burocràtica, promoure la transparència perquè els veïns estiguen més ben informats dels servicis disponibles i procediments a seguir i millorar la comunicació entre veïns i Ajuntament.

Des dels llocs d’atenció presencial multitasca, s’oferix atenció al ciutadà general i especialitzada amb i sense cita prèvia segons la complexitat de la tramitació, adaptant-se a qualsevol necessitat periòdica dels departaments de l’Ajuntament i centralitzant i evitant que els veïns hagen de desplaçar-se per diferents plantes de l’edifici.

S’informa i orienta al ciutadà sobre, subvencions i ajudes, terminis per a realitzar tràmits, prestacions socials, impostos i informació relacionada amb qualsevol àrea de l’Ajuntament i les més sol·licitades, les gestions ‘express’ com poden ser l’emissió de certificats d’empadronament, l’emissió de certificats electrònics nous i vençuts, entre altres.

Com a servici innovador, oferim la possibilitat d’emetre certificat de padró sense necessitat de posseir el certificat digital, on l’Ajuntament realitza les comprovacions i l’envia per e-mail a l’interessat.

Esta oficina TDIC llança unes dades d’atenció i gestió personal, on es reflectix l’acceptació i satisfacció dels ciutadans per este servici que s’ha convertit en fonamental i que posa a disposició l’Ajuntament de Torrent, I és que, des de l’1 de gener de 2023 al 31 de juliol de 2024 han sigut 64.207, les persones ateses presencialment en els diferents punts habilitats en la planta baixa i 96.309, les gestions tramitades.

Respecte als ciutadans que decidixen presentar per registre telemàtic des de la web i la seu electrònica les seues instàncies, ascendixen al 58% del total registrades.

L’alcaldessa Amparo Folgado, ha emfatitzat que “este Oficina està sent prioritària i forma part d’una estratègia més àmplia d’este govern, per a millorar la comunicació entre Ajuntament i ciutadans, sent conscients de la importància de l’atenció i interacció amb els nostres veïns i de l’accessibilitat d’estos als servicis de l’Ajuntament tant de manera electrònica com presencial”.

CAIXER TDIC

A principis de febrer entrava en funcionament el caixer automàtic d’autoadministració TDIC, situat en la planta baixa de l’edifici consistorial, començava a gestionar la cita prèvia (#matí i vesprada), els tràmits i certificats del padró, així com les incidències en la via pública per part dels ciutadans. Implementant-se pròximament amb altres servicis, com a ajudes i subvencions, pagament de rebuts, entre altres, en comprovar en estos mesos la gran acceptació i utilització per part dels veïns.

Esta iniciativa ha suposat la modernització i agilitació dels processos administratius i ha permés als ciutadans acostar-se a l’administració i solucionar d’una manera àgil i eficient les seues gestions, eliminant la necessitat de realitzar llargues cues i evitant processos tediosos.

En els 6 mesos que porta en funcionament el caixer TDIC, s’han realitzat per part dels veïns un total de 5.728 gestions, una mitjana de 40 diàries, de les quals 3.445 corresponen a certificats de padró, 2.103 a sol·licituds de cita prèvia i 180 són incidències en la via pública.

“Gràcies a esta ferramenta, es reduïxen els temps d’espera i s’eliminen tràmits burocràtics. Aconseguim, a través de l’ús de mitjans electrònics i l’ús de noves tecnologies, la modernització i agilitació dels processos administratius, facilitant la participació ciutadana i la transició a l’administració digital”, ha destacat Amparo Folgado.

L’horari de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (TDIC) durant l’any és, de dilluns a divendres de 8,30 a 18,30 hores i els dissabtes de 9,00 a 12,30 hores. Amb l’excepció, de l’horari d’estiu (mesos de juliol i agost) on l’atenció presencial del TDIC és de 8,00 h a 14,00 hores, mateix horari que per al caixer.

A l’agost, l’Ajuntament de Torrent obri per vacacions.

Artículos Relacionados

This site is registered on wpml.org as a development site.