La cita és este diumenge 26 de juliol a les 22.30 hores
La Plaça de la Llibertat serà l’escenari este diumenge 26 de juliol, a partir de les 22.30 hores, del gran concert gratuït de les Festes Patronals de Torrent en honor als Sants Patrons Abdó i Senén. Una cita musical de primer nivell que reunirà sobre el mateix escenari Rosa López, Natalia i Chema Rivas, en una nit molt especial organitzada per l’Ajuntament de Torrent gràcies a la col·laboració amb BIGSOUND Festival, que continua unint llaços amb la ciutat després de l’èxit de la seua primera edició a Torrent.
L’espectacle serà un dels plats forts de la programació festiva i permetrà a veïns i visitants disfrutar de tres artistes de reconegut prestigi nacional de manera totalment gratuïta, consolidant l’aposta del consistori per acostar grans esdeveniments musicals al públic.
Rosa López, una de les veus més estimades del panorama musical espanyol
La granadina Rosa López torna als escenaris valencians amb un repertori que recorre més de dos dècades de trajectòria artística. La cantant va saltar a la fama l’any 2002 després de proclamar-se guanyadora de la primera edició d’Operación Triunfo, un fenomen televisiu que va marcar tota una generació.
Aquell mateix any va representar Espanya al Festival d’Eurovisió amb el tema Europe’s Living a Celebration, convertint-se en una de les artistes més populars del país. Des d’aleshores ha desenvolupat una sòlida carrera musical amb nombrosos discos publicats, gires per tota Espanya i un estil que combina pop, balades i grans interpretacions vocals.
Natalia, dos dècades damunt dels escenaris
Juntament amb Rosa actuarà també Natalia, una altra de les participants més recordades de la històrica primera edició d’Operación Triunfo. L’artista gaditana ha construït una trajectòria constant dins del pop espanyol des de la seua eixida de l’acadèmia, encadenant èxits i reinventant-se musicalment durant més de vint anys.
Cançons com Vas a volverme loca, Besa mi piel o Loco por mí formen part del seu repertori més conegut i continuen sonant en concerts i festivals de tota Espanya, on manté una estreta connexió amb el públic.
Chema Rivas torna a Torrent després de triomfar al BIGSOUND
El cartell el completa Chema Rivas, un dels artistes urbans amb major projecció nacional, que torna a Torrent a penes un mes després de la seua actuació al BIGSOUND Festival, celebrat al Parc Central el passat 27 de juny, on va ser un dels artistes més aclamats pel públic.
El cantant malagueny s’ha consolidat en els últims anys gràcies a un estil fresc que mescla pop urbà, reggaeton i sons llatins. Entre els seus temes més coneguts destaquen Mil Tequilas, Entre Tú y Yo, Se Nos Fue, Malagueña o Algodón de Azúcar, cançons que acumulen milions de reproduccions en plataformes digitals i que l’han convertit en un dels referents del panorama musical actual.
El seu retorn a Torrent permetrà reviure part de l’ambient del BIGSOUND, festival que va convertir la ciutat durant dos jornades en un dels grans epicentres musicals d’Espanya.
La col·laboració amb BIGSOUND acosta grans concerts a Torrent
Este concert gratuït és fruit de la col·laboració entre l’Ajuntament de Torrent i BIGSOUND Festival, una aliança que ha permés portar a la ciutat alguns dels artistes més destacats del panorama nacional i internacional i que continuarà durant el pròxim any amb el retorn del festival a Torrent en 2027.
L’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, ha destacat que “este concert és un magnífic exemple del que pot aconseguir la col·laboració publicoprivada quan existix un objectiu comú: oferir als nostres veïns una programació cultural i festiva de la màxima qualitat”.
Folgado ha volgut agrair expressament la implicació del festival: “Vull donar les gràcies a BIGSOUND per apostar per Torrent durant este 2026, per haver-nos oferit les millors actuacions musicals que s’han celebrat mai a la nostra ciutat, per confirmar el seu retorn en 2027 i per continuar col·laborant amb l’Ajuntament fent possible que este gran concert siga completament gratuït per a tots els torrentins i visitants. Esta aliança demostra que Torrent és ja una ciutat de referència per als grans esdeveniments musicals”.
Per la seua part, la regidora de Festes, María Fernández, ha animat tota la ciutadania a participar en una de les grans cites de les festes patronals. “Hem preparat un concert pensat per a tots els públics, amb tres artistes molt coneguts que faran disfrutar diverses generacions. Convidem tots els veïns i visitants a omplir la Plaça de la Llibertat i viure una nit inoblidable dins de les nostres festes en honor als Sants Patrons Abdó i Senén”.
Una de les grans nits de les Festes Patronals
Amb este concert, la Plaça de la Llibertat tornarà a convertir-se en el gran punt de trobada de les Festes Patronals de Torrent. L’actuació de Rosa López, Natalia i Chema Rivas, amb inici previst a les 22.30 hores, promet reunir milers de persones en una vetlada que combinarà grans èxits del pop espanyol, la música urbana i l’ambient festiu que caracteritza les celebracions en honor als Sants Patrons Abdó i Senén.
La cita suposarà, a més, una nova oportunitat per a disfrutar gratuïtament d’artistes de primer nivell al cor de la ciutat, reforçant l’aposta de l’Ajuntament per oferir una programació musical de qualitat i consolidar Torrent com un dels principals escenaris culturals i festius de la Comunitat Valenciana.











