L’Ajuntament de Torrent recorda que compta amb un punt d’informació urbanística en la primera planta del consistori, destinada als veïns que han vist afectades les seues vivendes després de la DANA. Este nou servici té com a objectiu resoldre dubtes relacionats amb la reconstrucció o reparació de les vivendes danyades, així com amb les llicències d’obra necessàries.
Des d’esta oficina, s’estudiarà cada cas de manera individualitzada, proporcionant als propietaris informació sobre la normativa autonòmica aplicable i els permisos requerits per la Confederació Hidrogràfica del Xúquer. A més, s’oferirà orientació sobre el Decret llei 20/2024, de 30 de desembre, aprovat pel Consell, que establix mesures urbanístiques urgents per a facilitar les tasques de reconstrucció.
El regidor d’Urbanisme, Vivenda i Medi Ambient, José Francisco Gozalvo, ha subratllat que “des de l’Ajuntament de Torrent volem informar cada veí de la situació de la seua vivenda després de la barrancada, perquè puguen tindre seguretat sobre si podran reconstruir o reformar les seues vivendes afectades. Al mateix temps, continuem treballant en altres mesures que permeten els decrets de reconstrucció del Consell, amb la finalitat d’ajudar a les persones més afectades a la nostra ciutat”.
Amb esta iniciativa, el consistori reforça el seu compromís amb els veïns afectats, brindant ferramentes i suport per a garantir una recuperació segura i adaptada a la normativa vigent.

