Icono Icono Versió accessible es altres idiomes
L’Ajuntament de Torrent simplifica i facilita l’obtenció del certificat de padró, necessari per a gestionar la moratòria hipotecària
L’Ajuntament de Torrent simplifica i facilita l’obtenció del certificat de padró, necessari per a gestionar la moratòria hipotecària

L’Ajuntament de Torrent simplifica i facilita l’obtenció del certificat de padró, necessari per a gestionar la moratòria hipotecària

26/03/2020

El consistori ha expedit 110 certificats de padró perquè les persones interessades puguen gestionar el tràmit per a la moratòria de la hipoteca

Es modifica l’horari de TorrentBus a partir del dilluns 30 de març, tant per als dies laborables com el dissabte

El CIJ obri l’atenció telefònica i en línia, amb el reforç de la presència de la tecnologia per a fer activitats

Protecció Civil se suma a les tasques de neteja i desinfecció

La Policia Local felicita els xiquets que passen un mal moment i celebren el seu aniversari confinats en casa

 

Com a conseqüència de les mesures publicades pel govern per a fer front a l’impacte econòmic i social, pel que fa al deute hipotecari per a l’adquisició d’habitatge habitual, des de l’Ajuntament de Torrent s’han establit una serie mesures per a facilitar la moratòria d’este deute als qui tinguen dificultats extraordinàries per a fer-ne front al pagament com a conseqüència de la crisi del COVID-19.

Per a tramitar la moratòria de la hipoteca es necessita obtindre els certificats de padró que la norma exigix. L’Ajuntament de Torrent planteja diferents opcions perquè els torrentins i torrentines puguen fer la gestió segons les seues circumstàncies. Fins a hui ja s’han expedit 110 d’estos certificats.

En primer lloc, si la persona interessada té signatura, certificat o segell digital, pot sol·licitar el certificat de padró històric ESTD-002 i el col·lectiu ESTD-020, i sempre han d’indicar-hi el motiu, en este cas hi han de posar: “moratòria hipotecària”.

Si no tenen les anteriors opcions digitals, s’oferix que ho sol·liciten a través del formulari web. Hauran de sol·licitar l’històric de cadascun dels membres inscrits en el domicili clicant en el certificat històric, i igual que en l’anterior opció, han d’indicar-hi el motiu “moratòria hipotecària”. Es remetrà per correu postal a l’adreça que consta en els certificats de padró. No s’exigix cap mena d’acreditació. S’expedix de manera immediata i s’envia l’endemà a Correus. Si tampoc tenen accés a internet, s’ha de telefonar al 010, des d’on arrepleguen les dades i ho envien al ciutadà. La gestió pot tramitar-se a través del següent enllaç:  http://www.torrent.es/torrentpublic/inicio/serveis/padroestad/form_empadronament_2.html

Finalment, es podrà sol·licitar també a través del correu estadistica@torrent.es, esta opció exigix acreditació, per a la qual cosa s’hi ha d’adjuntar còpia dels documents d’identitat de tots aquells inscrits en el domicili, majors i menors (Document d’identitat, llibre de família), juntament amb l’autorització de cessió de dades per tots els majors d’edat. Es remetrà per correu electrònic.

Protecció Civil se suma a les tasques de neteja i desinfecció

Els equips de neteja i desinfecció de Torrent continuen fent el seu treball i estan desinfectant tots els elements de mobiliari urbà que poden transmetre el coronavirus. Des d’ahir, els voluntaris i voluntàries de Protecció Civil s’han sumat a esta labor, que ja fa també el Consell Agrari Municipal, que reforça les labors de desinfecció fent ús de la seua maquinària agrària.

L’Ajuntament de Torrent simplifica i facilita l’obtenció del certificat de padró, necessari per a gestionar la moratòria hipotecària


Nou horari TorrentBus

Entre les noves mesures aprovades s’ha decidit la reducció de la freqüència de l’horari de TorrentBus. Encara que el servei de transport públic manté les línies en funcionament, veurà a partir del dilluns 30 de març reduïda la freqüència de pas, tant per a dies laborables com per als dissabtes. Cal destacar, que des del mes de febrer passat es va incrementar la neteja dels autobusos, la qual s’ha reforçat des de la setmana passada amb desinfectants i bactericides i s’ha centrat en els punts de contacte com ara barres de subjecció, agafadors, passamans, polsadors,  lloc del conductor, paviment i vidres.

El CIJ obri l’atenció telefònica i en línia

El CIJ (Centre d’Informació Juvenil), després d’uns dies de “desconnexió”, torna per a oferir un servei d’informació en línia i telefònic. Per a efectuar les consultes es pot telefonar al número 644 32 67 71, en l’horari de 10.30 a 13.30 i de 16.30 a 19.30 de dilluns a divendres; o escriure al correu torrent@joves.net. També es poden fer orientacions d’estudis per a tots els xics i xiques que tenien pensat demanar una cita, ja que es tracta d’un moment de l’any en què molts xics i xiques han de triar l’itinerari acadèmic, i el CIJ és referència per a moltes persones, com el lloc, únic a la ciutat, per a obtindre orientació en les opcions que tindran al seu abast.

L’atenció telefònica, la dinamització de xarxes socials, donar respostes a consulta per correu electrònic i per whatsapp, així com l’existència d’un portal web propi, www.torrentjove.com, són suficients recursos per a seguir l’activitat del CIJ i no deixar abandonat el recurs més important de la Delegació de Joventut, al qual acudeixen molts jóvens per a solucionar dubtes i obtindre assessorament en diferents matèries per a les quals puguen donar una resposta directa o derivar a altres recursos adequats.

Per això, per a estes setmanes es proposa el CIJTorrent en línia, CIJTorrent en linea (per a la seua difusió en tots dos idiomes) que pren l’expressió de la coneguda, i utilitzada al 99%, app de missatgeria, una frase que transmet la idea de ser ací en actiu a la disposició de la gent jove.

Gestió de residus als domicilis amb persones malaltes o en quarantena per la COVID-19

En les xarxes socials del consistori torrentí, a més de la pàgina web municipal (www.torrent.es), es pot obtindre tot tipus d’informació sobre mesures i actuacions que s’estan duent a terme en relació amb la COVID-19. Entre els consells trobem com gestionar els residus de les persones afectades pel coronavirus o en quarantena. Les persones que se n’encarreguen hauran d’utilitzar material d’un sol ús, guants o màscares, i els han de depositar en una bossa de plàstic en un contenidor amb tapa i pedal dins de l’habitació. Amb guants s’ha de  tancar la bossa amb els residus i s’han de depositar en una segona bossa de fem on s’han de col·locar també els guants que s’han gastat. A continuació, cal tancar bé la bossa abans d’eixir de l’habitació i depositar la bossa 2 en una altra bossa de fem (bossa 3) amb la resta de residus domèstics. Després de tancar-la bé s’ha de tirar en el contenidor gris, mai en els de reciclatge.

Un aniversari molt especial per a Elsa

Hui és el segon aniversari d’Elsa, una xiqueta torrentina,  i entre el confinament i la seua malaltia, la xiqueta no duia idea de celebrar. Però Elsa ha tingut  una gran sorpresa quan la Policia Local i la Policia Nacional s’han arrimat a la porta de sa casa i des del balcó ha pogut veure com  li cantaven “aniversari feliç” acompanyats del so de les sirenes dels cotxes patrulla que tant li agraden. Un moment molt emotiu que ha sigut possible per iniciativa de la tia de la xiqueta que va enviar un missatge a la Prefectura de Policia Local de Torrent per a preguntar si podrien fer este gest tan significatiu per a la neboda. El missatge va tindre una resposta molt positiva per part dels membres de la policia que no han dubtat a felicitar la protagonista en este dia davant les cares de felicitat del pare i mare i de tots els veïns que des dels balcons s’han unit a la gran festa d’aniversari.

Tant la Policia Local com Protecció Civil estan donant suport a esta iniciativa d’animar amb les sirenes i aplaudiments els xiquets que no passen un bon moment i que celebren els aniversaris confinats a casa, com el cas d’Álvaro, veí de Parc Central, o la mateixa Elsa.

Artículos Relacionados

This site is registered on wpml.org as a development site.