En total seran 120 les persones que rebran en les seues llars el servei de menjar cuinat i llest per a menjar, 50 més que fins ara
Aquest cap de setmana es va posar en marxa una programació d’activitats online en xarxes socials per a tota la família amb la qual mantindre’s en forma i combatre l’avorriment
Continuen les labors de neteja i desinfecció en tot el terme municipal, reforçant la tasca en ambulatoris o dependències municipals com a pavellons o les instal·lacions de Policia Local
En la seua labor diària, el Centre de Coordinació Operativa Municipal (CECOPAL) de l’Ajuntament de Torrent s’ha reunit com cada matí des de la seua fundació a causa de la declaració d’Estat d’Alarma al país. D’aquesta forma, el comité ha avaluat les mesures que s’estan prenent, al mateix temps que ha estudiat i ha plantejat noves actuacions per a fer front a la a crisi sanitària ocasionada pel COVID-19.
Nous beneficiaris del servei “Menjar a casa”
El confinament a casa ha canviat la rutina de tota la població, però són les persones majors i, sobretot, aquelles que viuen soles, les que més estan notant aquesta mesura. Així, pensant en totes elles, s’ha aprovat aquest matí augmentar el nombre de persones del servei de “Menjar a casa”. Es poden beneficiar d’aquest servei les persones majors de 65 anys, així com aquelles majors de 60 anys en situació de dependència i persones amb discapacitat en situació de dependència o majors de 18 anys que convisquen amb la persona major de 60 anys. El mateix consisteix en el repartiment de menjar cuinat i llest per a menjar a les llars. Fins ara eren 70 persones empadronades a Torrent les que rebien aquesta atenció, i hui s’ha decidit que el programa s’amplie a 50 persones més, que rebran el menjar en el seu domicili.
Una altra de les mesures que pensen en els majores ha sigut la posada en marxa divendres passat del ‘Telèfon Amic’, un servei social per a atendre i conversar amb tots els torrentins i torrentines que aquests dies estan solos en les seues llars i tenen necessitat de parlar. El número de telèfon (96 111 18 22) romandrà actiu de manera ininterrompuda de dilluns a diumenge de 8.30 h del matí a 20 h.
A més, des de Serveis Socials s’ha intensificat el seguiment de les persones majors, estant pendents d’elles i ajudant-les en tot el que necessiten, sobretot, en aquelles que viuen soles en disseminats i que puguen estar més aïllades.
129 actes per incomplir el Reial decret durant aquest cap de setmana
D’altra banda, la Policia Local de Torrent i la Policia Nacional, en col·laboració amb del Regiment de Cavalleria Lusitania 8, unitat de cavalleria de l’Exèrcit de Terra d’Espanya que va estar present a Torrent divendres passat, ha incrementat la seua presència als carrers del municipi durant els últims dies amb l’objectiu d’evitar que la gent isca de les seues cases sense cap motiu. Encara que els torrentins i torrentines s’estan comportant de manera exemplar i estan romanent és les seues llars i seguint les recomanacions del Ministeri de Sanitat, durant aquest cap de setmana, els cossos de seguretat han fixat en 129 les actes a persones que incomplien els ordes del Reial Decret; una xifra que se suma a les anteriors actes realitzades des del dia 15 i que ascendeix a 350.
Èxit de la programació d’activitats online
Per a combatre l’avorriment i que els torrentins i torrentins puguen mantindre’s en forma durant els dies que dure el confinament, l’Ajuntament de Torrent ha preparat una programació online d’activitats, tant esportiva com cultural. El tret d’eixida es va donar diumenge al matí amb una classe de ioga, on el monitor Toni Hurtado va realitzar una sèrie d’exercicis per a connectar el cos, la respiració i la ment. A la vesprada, Yolanda Periche va fusionar diversió amb gimnàstica de manteniment.
L’agenda es completarà amb disciplines esportives, tallers i manualitats que podran realitzar tota la família. Les persones que vulguen accedir el poden fer de manera gratuïta a través de la pàgina de Facebook de l’Ajuntament de Torrent. Les activitats s’anuncien en les pròpies xarxes socials i el seu horari és a les 11 h i a les 18 h.
Neteja i desinfecció en tot el terme municipal
El personal de neteja i desinfecció continua recorrent tot el terme municipal per a desinfectar marquesines de les parades d’autobús, entrades de comerços i locals, baranes, contenidors i espais públics on es congrega molta gent. Aquestes actuacions es realitzen diàriament i seguiran mentre estiga activa la crisi sanitària.
Així mateix, s’ha reforçat la neteja dels edificis municipals, ambulatoris i en les dependències de la Policia Local i Protecció Civil, així com també s’ha actuat en els pavellons esportius municipals i en La Cotxera.
A tot l’anterior se suma el reforç de rentada amb desinfectants i bactericides en el transport públic (TorrentBus), centrant-se en els punts de contacte com ara barres de subjecció, agafadors, passamans, polsadors, posat de conductor, sòls i cristalls.
Foment del teletreball i tràmits telemàtics
Durant aquests dies s’ha incrementat el teletreball en els empleats municipals i en les empreses públiques. En aquest sentit, el consistori recorda que es pot contactar amb el TDIC a través del 010, per a resoldre dubtes i qüestions, i també de manera online a través de www.torrent.es. Igualment, també estan actius l’assistència telefònica dels Serveis Socials: Centre Social Santo Domingo: 96 111 18 60; Centre Mare de Désu de l’Olivar: 96 111 18 65; Centre Social Xenillet: 96 111 18 63; Centre Social La Marina: 96 111 18 64. I finalment, Policia Local, 96111 18 92 o Emergències, 091.