El consistori torrentí treballa amb empreses, centres de formació i agents socials per a conéixer el mercat de treball i les necessitats de formació per a l’ocupació a la ciutat
L’Ajuntament de Torrent està realitzant un estudi del mercat de treball i les necessitats de formació per a l’ocupació a la ciutat, amb l’objectiu d’assegurar que la formació que s’oferix a persones desocupades i en actiu s’ajusta a les necessitats de les empreses i millora el nivell d’inserció laboral dels i les participants. Este Pla Estratègic del Teixit Comercial, de Serveis i Hostaleria, coordinat per Idea’t i que compta amb el cofinançament dels fons europeus FEDER, a través de l’Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible Integrat de Torrent (EDUSI), ha implicat una anàlisi del mercat laboral i l’oferta formativa local, la realització d’enquestes a més de 120 empreses i entrevistes a centres de formació, associacions empresarials i agents socials.
El regidor de Gestió de Recursos, Andrés Campos, ha destacat que “la iniciativa permetrà a l’ajuntament i a la ciutat ajustar la seua oferta de cursos per a l’ocupació a les necessitats identificades”. Seguint amb esta dinàmica participativa, ahir se celebraren en el consistori dos grups de treball (un en horari de matí i un altre en horari de vesprada) en els quals 35 representants de tots estos agents van poder conéixer els avanços dels treballs, aportar la seua visió sobre els punts crítics que haurien d’abordar-se i realitzar propostes d’actuació. Els resultats del treball dels grups s’incorporaran a l’estudi final, que està previst per al mes d’octubre i que permetrà ajustar els cursos i tallers a les necessitats identificades.