Es tracta d’unes ajudes independents i que complementaran a les que es puguen anar aprovant a nivell estatal i autonòmic
Un milió d’euros anirà destinat a empreses, comerços locals, autònoms, PIMES i famílies afectades pel coronavirus
El pagament de l’IBI es fraccionarà en cinc terminis, des de l’u de juliol fins al 30 de novembre, sense recàrrecs ni interessos, per a aquelles persones que siguen afectades per les conseqüències del COVID-19
L’equip de govern de l’Ajuntament de Torrent ha aprovat aquest matí un Pla de Xoc amb mesures econòmiques per a fer front a la crisi sanitària, social i econòmica ocasionada pel COVID-19 a Torrent. Així, el consistori, en aquest primer paquet de mesures, habilitarà una partida pressupostària d’1.150.000 €, que anirà destinada a ajudar a empreses, comerços locals, autònoms i famílies afectades per aquesta situació. Unes ajudes independents i que complementaran a les que es puguen anar aprovant a nivell estatal i autonòmic.
Un milió d’euros destinat a empreses, autònoms i famílies
L’alcalde Jesús Ros ha anunciat que es destinarà 1.000.000 € en ajudes directes a empreses, comerços locals, autònoms, PIMES i famílies afectades pel coronavirus. Es tracta d’una mesura impulsada pensant en la recuperació econòmica tant a nivell empresarial com familiar, perquè “un dels principals objectius de l’Ajuntament de Torrent és estar al costat de totes les persones en aquests moments difícils i col·laborar amb elles per a una ràpida recuperació econòmica”.
Fraccionament de l’IBI
Una altra de les mesures importants que adoptarà l’Ajuntament serà la concessió del fraccionament del pagament de l’IBI (Impost de Béns immobles) en cinc terminis, des de l’u de juliol fins al 30 de novembre, sense recàrrecs ni interessos, per a totes aquelles persones que s’hagen vist afectades per les conseqüències del COVID-19. La petició d’aquest fraccionament podrà sol·licitar-se des de l’1 de maig fins al 15 de juny.
Es tracta d’un nou pas per a pal·liar la crisi que puga estar travessant la ciutadania torrentina, i que se suma a les mesures ja aprovades pel Consistori, com ara l’anul·lació durant l’any 2020 del cobrament de la taxa d’ocupació de la via pública amb terrasses, l’anul·lació del cobrament de la taxa d’ocupació als llocs amb plaça fixa en els mercats de divendres i dissabte o la devolució de taxes i preus públics en aquells serveis no prestats, així com l’ampliació del termini voluntari del IVTM (Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica) i de la Taxa de Guals fins al 30 d’abril.
D’aquesta manera, l’Ajuntament de Torrent, després d’atendre en una primera fase de la crisi sanitària a la seguretat, la salut i el servei assistencial a la ciutadania, amb mesures impulsades des del consistori fins i tot abans de decretar-se l’estat d’alarma, ara inicia una segona fase que continua pensant en les persones i planificant el futur econòmic.
Dins d’aquest primer paquet de mesures, destaca l’increment de serveis destinats a reforçar la desinfecció i neteja, mesures preventives per a preservar la salut dels veïns i veïnes de Torrent, a més d’augmentar-se els contractes de serveis assistencials. Durant aquestes setmanes s’han intensificat les actuacions de neteja i desinfecció en tot el terme municipal, centrant-se en els espais públics i de joc infantil, edificis municipals, dependències de la Policia Local i zones d’accés de nombroses persones com a supermercats i mercats, centres de salut, farmàcies, residències de majors i centres escolars.
Igualment, en aquest mateix punt s’ha reforçat l’atenció a les persones que necessiten ajuda en aquests moments tan difícils. Per això, s’han incrementat el nombre de persones beneficiàries del servei “Menjar a Casa”.
També s’ha intensificat el seguiment a les persones majors, visitant aquelles que puguen viure soles i allunyades del nucli urbà o via assistència telefònica, per a poder conéixer les seues necessitats i oferir-los el suport que necessiten en aquests difícils moments. En aquesta tasca, altra de Serveis Socials i el TDIC de l’Ajuntament de Torrent, han col·laborat els voluntaris i voluntàries de Protecció Civil. Una de les iniciatives que ha tingut molt bon acolliment entre els torrentins i torrentines ha sigut el ‘Telèfon amic’, un servei per a atendre a totes les persones que viuen soles i tenen necessitat de conversar i que és gestionat pel personal municipal i el gabinet psicotècnic de l’ajuntament.
Una altra de les propostes ha sigut la programació d’activitats online que el consistori ha dissenyat perquè el confinament a casa siga més amé, i prestar un servei a tota la ciutadania esportiu i cultural. L’agenda es va iniciar amb activitats esportives, i està previst que durant el cap de setmana s’emeten a través de la pàgina de Facebook de l’Ajuntament un programa dirigit a tots els públics i que té com a objectiu entretindre als més xicotets i xicotetes.