Icono Icono Versión Accesible es Otros idiomas

Torrent celebra el Dia de l’Arbre amb activitats per a totes les edats

21/01/2025

Els dies 28, 29 i 30 de gener les activitats estaran enfocades a la participació dels Centres Escolars

El 2 de febrer se celebrarà una eixida mediambiental a la Serra Perenxisa pensada per a tota la família

Amb motiu del Dia de l’Arbre, Torrent ha organitzat un complet programa d’activitats dirigit a fomentar la sensibilització ambiental i la reforestació en el municipi. La iniciativa, impulsada per la regidoria de Medi Ambient, inclou propostes per a tots els públics i busca implicar la comunitat local en la protecció dels espais naturals.

Dissabte passat 18 de gener, l’Associació de Veïns El Vedat, en col·laboració amb l’Ajuntament i el Voluntariat Verd, va dur a terme l’activitat “Apadrina un Arbre”, en la qual es van plantar pins i carrasques. Este esdeveniment inicial va marcar l’inici d’una sèrie de propostes enfocades a la reforestació i a cura de l’entorn natural.

Activitats escolars i plantacions en grup
Del 28 al 30 de gener, es duran a terme activitats dirigides als centres escolars. Estes jornades permetran als més jóvens descobrir la importància del bosc a través d’activitats didàctiques i participar en labors de plantació en dos localitzacions clau: El Vedat i la zona de pícnic al costat del carril bici en direcció a Picanya. Per a inscriure’s, els interessats poden informar-se a través del correu info@naturaycultura.com o els telèfons 96.125.51.51 i 676.477.828.

Eixida familiar a la Serra Perenxisa
El diumenge 2 de febrer, Torrent oferirà una eixida familiar a la Serra Perenxisa, una activitat pensada per a gaudir en família i en contacte amb la naturalesa. El punt de trobada serà la Plaça Corts Valencianes, des d’on partirà un autobús a les 9.45 hores. En arribar a la Serra Perenxisa, els assistents podran explorar la zona i compartir un esmorzar a l’aire lliure abans de participar en la plantació d’espècies i altres activitats lúdiques enfocades en els boscos. A més, els xiquets i xiquetes participants rebran un conte com a record.
La inscripció per a esta activitat és obligatòria i pot realitzar-se a través de l’enllaç https://torrent.es/dia-de-larbre-en-torrent/ fins al 30 de gener a les 12.00 hores.

El regidor de Medi Ambient, José Francisco Gozalvo, ha destacat la importància d’estes activitats «El Dia de l’Arbre és una oportunitat per a reflexionar sobre el paper fonamental dels nostres boscos i per a involucrar als veïns de Torrent en la seua cura. Volem que estes activitats no sols siguen un moment de conscienciació, sinó també de gaudi i aprenentatge en família». A més, Gozalvo ha subratllat el compromís de l’Ajuntament amb la sostenibilitat i el medi ambient: «Treballem per a deixar un llegat verd a les futures generacions, i això comença amb accions concretes com estes».

Amb esta programació, Torrent reforça la seua aposta per la cura de l’entorn natural i la participació ciutadana en iniciatives sostenibles.

Artículos Relacionados

This site is registered on wpml.org as a development site.