En el marc de la EDUSI, el desenvolupament d’un pla d’actuació és el primer pas per a potenciar l’ús de la bicicleta a la ciutat
L’Ajuntament de Torrent ha iniciat els treballs per a dissenyar un pla de cicloturisme i ciclomobilitat com primer pas per a l’impuls de l’ús de la bicicleta a la ciutat. La posada en marxa d’aquest pla és una de les línies d’actuació plantejades en l’Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible Integrat (EDUSI), cofinançada al 50% amb fons europeus POPE-FEDER.
En aquesta primera fase, des del consistori es treballa en l’avaluació de la qualitat de les polítiques actuals de ciclomobilitat, la identificació d’accions concretes per a millorar-la i el disseny d’un manual de qualitat per a assegurar que els recursos, serveis i infraestructures existents a la ciutat poden satisfer les necessitats i expectatives dels ciclistes. Segons assenyala el regidor de Modernització, Andrés Campos, l’estratègia per a arribar a un Torrent bikefriendly “passa per definir un pla que permeta aconseguir un model de qualitat total i que involucre a tots els agents públics, econòmics i socials”.
En aquest sentit, el procés de definició i posada en marxa d’aquesta estratègia es planteja com un procés participatiu ampli i divers que inclou a tots els agents o grups d’interés que conformen l’ecosistema d’innovació del territori.
Així, s’ha constituït la Taula de la Bicicleta, amb representants de MiBici (TorrentBici)), la Associació Empresarial de Torrent, la Federació d’Associacions Ciutadanes de Torrent i Comarca (FAC), la Federació d’Associacions Veïnals de Barris i Urbanitzacions i el Col·lectiu Soterranya; y reunida per primera vegada aquesta setmana i formada per agents polítics, econòmics, veïnals i associatius i després dels primers contactes s’ha detectat, per exemple, que al voltant del 40% dels treballadors del polígon industrial Mas del Jutge són de Torrent, la qual cosa suposa una oportunitat per a impulsar l’ús de la bicicleta en aquest espai i context. Igualment, els integrants del grup van debatre algunes dades i estadístiques relatives a l’ús de la bicicleta a la ciutat.