Estos pictogrames són un nou pas de la ciutat en integració social per a les persones amb necessitats educatives especials i afectacions del llenguatge
L’Ajuntament de Torrent, a través de la delegació d’Educació, ha iniciat un procés de senyalització dels edificis públics mitjançant pictogrames perquè, les persones amb autisme o trastorns que afecten al llenguatge, puguen moure’s per la ciutat, i comprendre l’entorn. Una iniciativa que ja s’ha col·locat en la porta de les escoles, instituts i edificis públics, i que mostra imatges universals que indiquen, mitjançant un dibuix i una paraula el tipus d’edifici. Estàs imatges han sigut creades per ARASAAC, associació que està elaborant un geomapa amb la utilització dels pictogrames.
Així doncs, amb esta mesura, Torrent dóna un nou pas en la integració social i en la inclusió, especialment per a l’alumnat amb necessitats educatives especials i afectacions del llenguatge, ja que resulta un suport essencial que facilita la comprensió del seu món i dels missatges del seu entorn. La regidora d’Educació, Patricia Sáez, ha assenyalat que “d’esta manera, els edificis públics i els centres educatius torrentins han millorat la seua accessibilitat i han eliminat la barrera de comunicació de les persones amb necessitats educatives, a més de millorar la seua orientació, per a fer que tots i totes tinguem els mateixos drets i oportunitats”. De la mateixa manera, la regidora va voler agrair “la participació i el treball realitzat pel professorat de les aules de Comunicació i Llenguatge de la localitat així com a les persones de la corporació implicades en este projecte.”