Amb este projecte s’estudiarà la situació del comerç actual per a oferir avantatges enfront d’altres municipis
L’Ajuntament de Torrent ha signat el contracte per a la redacció d’un Pla Estratègic d’Impuls i Modernització del Teixit Comercial de Torrent, que preveu els fonaments i les mesures necessàries per a l’impuls, la modernització i revitalització del teixit comercial (comerç, servei i hostaleria) de la ciutat. La iniciativa determinarà el model comercial més adequat per a afavorir el paper que el comerç ha de tindre sobre el municipi, amb la qual cosa s’aconseguirà “oferir millors serveis, així com col·locar Torrent en una situació d’avantatge davant d’altres localitats perquè volem convertir-la en una ciutat comercialment atractiva”, ha assenyalat el regidor de Recursos i Modernització, Andrés Campos.
El projecte, integrat en el Pla Director Smart City de la EDUSI i cofinançat amb fons europeus FEDER, descriurà, en primer lloc, la situació actual del teixit comercial de la ciutat (característiques i estructura), així com els aspectes socials, econòmicocomercials, urbanístics i d’altres que incidixen en el desenvolupament comercial del municipi. De la mateixa manera, inclourà una anàlisi dels hàbits de consum i compra de la demanda potencial de la localitat i voltants (zona d’influència comercial), així com de les tendències generals i factors que influixen en la decisió de compra dels consumidors actuals. “El resultat de tot açò serà un diagnòstic de la situació competitiva del comerç local, amb la identificació de les seues febleses, fortaleses, amenaces i oportunitats”, conclou Andrés Campos.