Amb este servei se simplifica el procés de tràmit amb l’Administració i es disminuïx el volum de documentació que els torrentins han d’aportar
La Plataforma d’Intermediació de Dades és un servei que permet verificar les dades d’un ciutadà que inicia un tràmit amb qualsevol administració pública. A causa del treball constant i el bon ús de la plataforma, Torrent s’ha convertit en la ciutat que encapçala el rànquing de municipis espanyols que més consultes han fet per cada 1.000 habitants durant l’any 2016, per damunt de Madrid o Barcelona, segons dades publicades per DataOBSAE, portal del Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques.
Entre els múltiples avantatges que oferix este servei es troba evitar demanar documentació als habitants del municipi i disminuir, així, els documents acreditatius que han de presentar, ja que és el mateix Ajuntament qui s’encarrega d’aconseguir la informació. Este procés té el consegüent avantatge de simplificar la tramitació dels ciutadans, a fi d’estalviar temps i disminuir la quantitat i el volum de documentació en paper que han de gestionar i aportar.
“Des de l’Ajuntament continuem treballant per tal d’aconseguir una millor relació amb la ciutadania i facilitar-los el procés de realització de tràmits. Amb la nostra bona labor hem aconseguit ser el municipi que més utilitza, per cada 1.000 habitants, la Plataforma d’Intermediació de Dades, augmentant la comoditat per a aquelles persones que necessiten realitzar tràmits. Amb este servei estem evitant que hagen de presentar una gran quantitat de documentació, com per exemple la requerida per a acreditar la identitat o l’empadronament, amb la qual cosa se simplifica tot el procés i els estalviem molt de temps de gestió”, declara Andrés Campos, regidor de l’Àrea de Recursos i Modernització.
La consulta de dades es realitza a través de la Xarxa SARA (Sistema d’Aplicacions i Xarxes per a les Administracions). Es tracta d’un conjunt d’infraestructures de comunicacions i serveis bàsics que connecta les administracions públiques espanyoles, i fins i tot les institucions europees, facilitant d’eixa manera l’intercanvi d’informació i l’accés als serveis. Les dades més consultades són les de cadastre, les dades d’identitat per la Direcció General de Policia, la consulta de títols educatius, l’IMSERSO, o les prestacions del RPSP i la incapacitat temporal, maternitat i paternitat.