L’estudi haurà de descriure la situació del mercat de treball actual i les previsions per a 10 anys i servirà per a determinar una proposta de formació
L’Ajuntament de Torrent ha aprovat en la Junta de Govern Local la licitació per a la realització i redacció d’un estudi del mercat laboral i les necessitats de formació per a l’ocupació de la població activa de Torrent, principalment de les persones en situació de desocupació.
El projecte es troba emmarcat dins de l’Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat de Torrent, EDUSI Torrent 2015-2025, que té per objecte la planificació d’actuacions de regeneració urbana a executar fins al 2022, mitjançant un enfocament integrat dels aspectes econòmics, ambientals, climàtics, demogràfics i socials. Es troba cofinançat al 50% per fons europeus, concretament el POCS FEDER 2014-2020.
L’estudi del mercat laboral haurà de descriure la situació del mercat de treball actual i les previsions d’ací 10 anys i servirà per a determinar una proposta de formació per a l’ocupació que hauria de desenvolupar-se a Torrent amb la finalitat d’aconseguir ajustar més la demanda en el mercat de treball i l’oferta de mà d’obra de la qual disposa el municipi, tant actualment com en el futur.
Així mateix, l’estudi haurà d’incloure una descripció del perfil sociodemogràfic i professional de la població activa (ocupada i parada) de Torrent, així com una projecció d’este perfil de 10 anys. Tant el perfil actual com la projecció hauran de preveure almenys les característiques d’edat, sexe i nivell de formació.
“El resultat de l’estudi del mercat laboral determinarà les necessitats i accions formatives que permeten ajustar el perfil professional de la població activa de Torrent a les demandes del mercat laboral”, afirma Andrés Campos, regidor de Gestió de Recursos.
L’estudi de les necessitats de formació també haurà de preveure els recursos de formació que hi ha en la localitat i la comarca i que donen resposta a les necessitats detectades; de la mateixa manera que haurà d’identificar les necessitats formatives a les quals en estos moments no és possible respondre per falta d’entitats o de centres de formació.