Dos dies per a abordar els reptes innovadors des d’una perspectiva real
Els dies 1 i 2 d’abril va tindre lloc en l’Antic Mercat Torrent Futur, un esdeveniment sobre la digitalització com a camí per a la millora de la competitivitat i eficàcia en el món de l’esport i la salut, l’ocupabilitat, el comerç i l’especialització industrial. Dos dies en què es van abordar els reptes innovadors des d’una perspectiva real i en la qual van participar més de 400 persones. Les jornades, dividides en quatre grans blocs, van començar amb l’esdeveniment Esport Futur, amb l’objectiu de donar conéixer com la irrupció de la tecnologia i la innovació aporten un valor diferencial en l’esport i salut. Didac Navarro, Professor de Ciències de l’Activitat Física de la Universitat Catòlica de València, va exposar com millorar el rendiment en esportistes d’elit a través de l’ús de la tecnologia en el seu entrenament.
D’altra banda, la taula de debat amb Pedro Carrasco d’ISO Aventura, Miguel Ángel Artacho del Departament de Projectes d’Enginyeria de la Universitat Politècnica de València, Abraham Serra Roch de Cronochip i Vicente Carratalá del Club Esportiu Herca va fer un repàs a l’evolució de la tecnologia en el sector esportiu. La taula de debat formada per Andrés Campos, Ajuntament de Torrent, Liduvina Gil de l’Ajuntament de Gandia i María Seijas de Gaia Gestió Esportiva, va aprofundir sobre la necessitat d’accions que fomenten l’activitat física i els hàbits saludables des de les polítiques públiques. A més, les empreses participants en els estands d’esport i salut: Urban fisio, La Universitat Catòlica de València, Necessite una idea, rO2 Esport i Digital Proyect; van presentar la seua activitat i com usen la innovació i la tecnologia en el seu dia a dia.
Comerç Futur va estar orientada en les oportunitats tecnològiques que existeixen en el sector. Juan Lucena València de Bos Consulting va presentar el Pla d’impuls i modernització del comerç de Torrent centrat en la millora de la imatge de la ciutat, la modernització del teixit empresarial i la formació de professionals del comerç. María Serrano Torres va centrar la seua conferència en els diferents nivells de digitalització que es poden aconseguir i els seus avantatges per als comerços. La taula de debat va estar formada per Pascual Cervera Gómez de Grup Gómez Avanza, Estefanía Negredo de Babilònia, Oscar Suárez d’Estil Menut i Cristina Oliete de Mercat Central de València, els quals van compartir les accions de digitalització que han dut a terme en els seus comerços.
El bloc Treball Futur va tindre com a objectiu donar a conéixer les possibilitats de desenvolupament professional i laboral que existeixen actualment. Marc Caballero Císcar va analitzar la demanda d’ocupació a Torrent així com noves oportunitats detectades, aptituds, perfils i sectors amb major potencial a la comarca. Nuria Baixauli Sanz va repassar el recorregut des del reclutament 1.0 a l’actual 5.0 així com les apps que faciliten la cerca d’ocupació. El bloc va finalitzar amb Rubén Montesinos assenyalant la importància de l’aprenentatge continu, l’especialització, intel·ligència emocional o tindre una actitud positiva entre altres coses per a mantindre l’ocupabilitat.
L’esdeveniment es va tancar amb la jornada Empresa Futur, dedicada als qui busquen noves maneres de mirar a sectors tradicionals a través de la tecnologia i la innovació. En ella Aitzol Fernández de TECH Friendly va compartir les accions claus a desenvolupar en l’estratègia d’especialització intel·ligent alineada amb la RIS3 de la Comunitat Valenciana. L’acostament als Centre d’Innovació Digital (DIH) va vindre de la mà de Francisco Blanes de l’Institut d’Automàtica i Informàtica Industrial de la UPV, que ens va situar en la revolució industrial 4.0. Les conclusions van vindre de la mà de Javier Nieto de Viokox, César Valero de Metalesa, Iván López de Fede Polvoritzadors, Betsabé Arjona de l’Oficina de Transformació Digital de la Cambra de Comerç i Jesús Ortiz del grup TICE, els qui des d’una perspectiva real van parlar de la traçabilitat de la dada i la transformació digital com la via per a millorar la competitivitat.
A més, Torrent Futur ha servit com a marc per a la presentació de l’Estudi del Mercat Laboral de Torrent i el Pla d’Impuls i Modernització del Comerç Local realitzats en el marc de l’Estratègia DUSI de l’Ajuntament de Torrent, que és finançada per Fons FEDER de la Unió Europea. I de l’Estratègia d’Especialització Intel·ligent de Torrent que està alineada amb l’Estratègia RIS3CV de la Comunitat Valenciana.