Des de l’entrada en vigor de la Llei de procediment que obliga a la presentació telemàtica de registres s’han donat cursos personalitzats a més de 300 usuaris
La valoració del servei es situa per damunt del 8 en el 90 % dels casos
Analitzant el nombre d’usuaris que s’han atés des del TDIC de gener a maig, s’observa un clar augment del 40 % respecte al mateix període de l’any 2016, on es passa de 22.353 a 31.490 atencions. Des de l’Ajuntament cada vegada es realitzen més gestions, com ara el canvi de domicili en Trànsit i altres administracions, per la qual cosa el nombre d’atencions ha incrementat notablement.
Al gener de 2007 s’aprovà que s’ampliara l’horari i s’atenguera el ciutadà també de vesprada i els dissabtes de matí, una mesura que permet també al Departament d’Atenció al Ciutadà organitzar els recursos humans de què disposa i un motiu més que ha convertit el TDIC de Torrent en una referència per a la resta d’administracions del territori nacional. El un compromís de servei amb els veïns i veïnes de Torrent sempre s’ha mantingut, i ho demostra el fet que, tot i que a l’octubre de 2016 la nova Llei de procediment impulsada pel govern de l’Estat declarà el dissabte dia inhàbil i moltes administracions van aprofitar per a no romandre obertes eixe dia, l’actual equip de govern va decidir seguir atenent els ciutadans i, per este motiu, l’horari no s’ha vist reduït.
El regidor de Gestió de Recursos, Andrés Campos, ha volgut destacar que “malgrat la complexitat de les exigències de la Llei 39/2015 de procediments administratius, el consistori ha posat tots els recursos que estan al seu abast per a facilitar a la ciutadania l’adaptació a la nova realitat administrativa”. A més, ha volgut remarcar “la satisfacció dels usuaris pel servei prestat en el TDIC, valorat per damunt del 8 en el 90 % dels casos, fet que denota ser una administració modèlica per a altres municipis, ja que és una de les ciutats on més tràmits es poden realitzar”.
Este servei atén de dilluns a divendres de 8.30 h a 18.30 h, i els dissabtes de 9.00 h a 12.30 h (vesprades i dissabtes amb cita prèvia a partir del 18 de setembre, en compliment amb la Llei de procediment administratiu), tracta diàriament les sol•licituds d’al voltant de 350 veïns i disposa del servei de 21 treballadors, 13 dels quals treballen de cara al públic. A més, 3 persones estan dedicades al servei d’atenció telefònica del consistori.
A més, a partir d’este mes, es reforçarà amb una persona més l’atenció ciutadana de matí, període en què es concentra més del 80 % de les consultes, la qual cosa també permetrà reduir els temps d’espera de matí, que són els que més es perllonguen, i atendre de forma proporcional al llarg de la vesprada. “La cita prèvia permet donar un millor servei al ciutadà i estalviar temps d’espera, especialment de vesprada, quan la major part dels ciutadans que van a l’Ajuntament és perquè els és impossible acudir en horari de matí perquè treballen. Estes persones valoren el seu temps i agraïxen acudir al consistori i que se’ls atenga i evitar temps d’espera innecessaris”, explica Andrés Campos.
La cita prèvia està a l’abast de tot el món, ja que es pot sol·licitar de moltes formes: bé a través de la web de l’Ajuntament: www.torrent.es, bé telefonant al 010 o, des de fora de Torrent, al 96 111 11 11; mitjançant l’APP municipal; presencialment en el TDIC o utilitzant el punt d’autogestió instal·lat recentment en la planta baixa del consistori, on els ciutadans i ciutadanes poden tramitar i gestionar les seues sol·licituds sense necessitat de cita prèvia, i on es disposa, a més, l’assistència d’un funcionari en cas de necessitar ajuda.
En este punt cal destacar que el consistori donarà un període de flexibilitat per a l’adaptació de les associacions a la tramitació electrònica. També a partir del 18 de setembre es procurarà, durant un temps, que cap ciutadà que per desconeixement no haja sol·licitat cita prèvia s’haja de marxar sense fer el tràmit. L’Ajuntament de Torrent és una referència precisament per l’atenció que es presta als ciutadans; des de l’entrada en vigor de la Llei de procediment s’han donat cursos personalitzats a més de 300 usuaris entre col·lectius i subjectes obligats per llei a la presentació telemàtica de registres. Estos cursos ja es s’impartiren mitjançant cita prèvia i van ser tot un èxit, i actualment s’estan impartint cursos de presentació de factures per Face a ciutadans i empreses des del TDIC.
En un mateix acte es podrà sol·licitar cita prèvia per a un sol tràmit o per a més d’un, i el ciutadà, una vegada siga atés en la taula, els podrà tramitar tots alhora.