El districte únic escolar permetrà a les famílies optar a qualsevol centre educatiu de la ciutat
La Direcció Territorial de la Conselleria d’Educació de la Generalitat Valenciana – en el marc del procés de planificació escolar per al 2026-2027 – ha aprovat autoritzar el districte únic establint una única àrea d’influència en el municipi de Torrent. Prèviament, el Consell Escolar Municipal (CEM) de Torrent s’havia reunit en el consistori per a debatre sobre esta qüestió, la votació de la qual va resultar favorable per a la implementació del districte únic escolar a partir del curs 2026-2027 amb 9 vots a favor, 7 en contra i 2 abstencions.
En la reunió del CEM celebrada el passat 10 de març es va crear un espai per a escoltar, valorar i votar si de cara al pròxim curs es continuava amb el model de zonificació o s’implantava el districte únic escolar, a través del qual els alumnes poden optar a qualsevol col·legi, independentment d’on visquen. Fins ara, el mapa de Torrent es dividia en dos zones, l’A i la B, i els escolars havien de triar centre educatiu condicionats pel seu lloc de residència. Ara, després de la votació celebrada en l’òrgan consultiu i la resolució favorable de la Direcció Territorial d’Educació, Torrent comptarà amb una única àrea d’influència en el procés d’escolarització per a 2026-2027.
Este model ja s’aplica a la Comunitat Valenciana des del curs 2024-2025, després de l’aprovació del decret autonòmic que regula el procés d’admissió de l’alumnat.
Puntuació en l’admissió amb el districte escolar únic
Amb el districte únic escolar, les famílies podran sol·licitar plaça en qualsevol centre, però l’admissió continuarà basant-se en un sistema de baremació per punts. Els criteris principals continuen sent tindre germans en el centre, l’àrea d’influència i la renda familiar. També es mantenen o reforcen altres criteris socials i familiars, com els casos de les famílies nombroses i monoparentals, docents amb fills en el mateix centre, alumnat de part múltiple i alumnes amb diversitat funcional.
Finalment, cada centre pot atorgar 1 punt addicional segons el seu propi criteri. En Secundària, l’alumnat continuarà tenint plaça garantida en l’institut adscrit al seu col·legi, i només participarà en el procés d’admissió si sol·licita un altre centre.











