Icono Icono Versió accessible es altres idiomes

Comença a funcionar la II Llançadora d’Ocupació de Torrent

21/03/2019

20 persones en situació de desocupació amb edats compreses entre els 25 i els 51 anys participen en la segona llançadora d’ocupació de la ciutat per a reactivar i optimitzar la seua cerca de treball amb noves tècniques i eines, concordes al nou mercat laboral: global, canviant i més tecnològic

Este programa d’orientació laboral, que finalitzarà la seua activitat a l’agost, està impulsat per Fundació Santa María la Real, Fundació Telefònica i l’Ajuntament de la ciutat, amb el cofinançament del Fons Social Europeu, dins del programa operatiu POISES

La II Llançadora d’Ocupació de Torrent està integrada per 20 persones en atur o desocupació (18 dones i 2 homes), amb edats compreses entre els 25 i els 51 anys, i amb diversos perfils formatius: sense estudis, ESO, Formació Professional, Batxillerat i estudis universitaris.

Hi ha qui busca el seu primer treball i qui busca una nova oportunitat laboral després d’anys d’experiència en diferents sectors, com a administració, logística, arquitectura, neteja, atenció social o comerç, entre altres.

El regidor de Gestió de Recursos i Modernització de l’Ajuntament de Torrent, Andrés Campos, va animar als participants al fet que aprofiten aquesta oportunitat per a millorar la seua ocupabilitat i aconseguir els seus objectius professionals, al mateix temps que ha destacat, “l’aposta de Torrent per totes les iniciatives que permeten millorar la cerca d’ocupació”.

Cultura col·laborativa

Yolanda Martínez Guillén és la tècnic de Fundació Santa María la Real que ha realitzat el procés de selecció i l’encarregada de gestionar la llançadora durant els pròxims cinc mesos. Explica que és un grup heterogeni, amb experiències molt variades, la labor de les quals ara és convertir-se en un equip i compartir un mateix objectiu: ajudar-se mútuament per a millorar les seues habilitats professionals, emprendre una cerca de treball més professional, proactiva i coordinada, per a comptar amb noves oportunitats laborals.

“Hi ha una part de l’equip que té més clar el seu objectiu professional: volen trobar treball, encara que tinguen de canviar el seu ofici o trajectòria. Esperen de la llançadora l’espenta, la motivació i les eines per a aconseguir el seu objectiu. Hi ha una altra part que estan més desorientats, que demanden ajuda per a fixar el seu focus professional, conéixer el mercat laboral actual i traçar un nou camí de cerca laboral. Treballarem de manera conjunta perquè tots aconseguisquen les seues metes”, especifica Yolanda Martínez.

Què faran en la llançadora?

A partir d’ara i durant els pròxims cinc mesos, es reuniran diversos dies a la setmana en locals cedits gratuïtament per l’Ajuntament. Realitzaran diverses activitats per a optimitzar la seua cerca de treball: tallers d’autoconeixement i intel·ligència emocional per a aprendre a fer un pla de cerca de treball i enfocar el seu objectiu; actualització i modernització de currículums; simulacions d’entrevistes de treball i processos de selecció grupal. A més, aprendran noves tècniques de comunicació, màrqueting i marca personal; elaboraran un mapa d’ocupabilitat, realitzaran visites a empreses i organitzaran trobades amb reclutadors per a aconseguir la seua inserció laboral.

Metodologia que funciona

“Tenim evidència que la metodologia desenvolupada per Fundació Santa María la Real funciona. Una persona que entra a una llançadora ix molt diferent, amb un creixement personal i professional, i coneixement noves tècniques, que li aporten major seguretat i confiança. Els resultats tant quantitatius com qualitatius ens motiven a continuar apostant per este projecte de millora de l’ocupabilitat”, destaca el director de Relacions Institucionals de Fundació Telefònica, Joan Cruz.

Artículos Relacionados

This site is registered on wpml.org as a development site.