Després de la implementació de la reducció de tràmits en l’obtenció, l’ampliació d’activitats i la posada en marxa dels servicis de cafeteria, les xifres reflectixen la satisfacció dels nostres majors
Dels tres Centres Municipals de Majors el que més peticions ha rebut, en este període, ha sigut el de Verge de l’Olivar, seguit per Sant Enric i Bellido
Després de poc més d’un any de les mesures implementades per la regidoria de Servicis Socials i Atenció al Major en relació a facilitar la sol·licitud, tramitació i obtenció de les targetes d’usuaris de Centres de Majors estan reflectint uns resultats quantitativa ment significatius.
Cal recordar que, a l’agost de 2023, l’Ajuntament va decidir amb l’objectiu de simplificar i reduir els tràmits administratius, que amb una única visita de l’interessat a Ramón y Cajal, 7 i sense cita prèvia, amb dos fotografies grandària carnet, el seu DNI original i targeta SIP, la persona major, al moment, s’emportava el seu carnet d’usuari per a accedir a les instal·lacions, servicis i activitats de Centres de Majors de Torrent. Els dos únics requisits que es necessiten són: estar empadronat a Torrent i tindre complits els 60 anys d’edat.
Fins a esta data, perquè una persona major del municipi obtinguera la seua targeta d’usuari, estos havien de presentar una instància en el Registre d’Entrada de l’Ajuntament, devent primer demanar una cita de manera en línia o presencial. Després d’esta primera visita, transcorreguts uns mesos la persona major havia de tornar al consistori per a arreplegar la targeta. En el cas en el qual la persona no es trobara a casa, havien d’acudir a l’oficina de Correus i fer cues, per a poder obtindre la seua targeta.
UN AUGMENT QUE DOBLEGA A LES ANTERIORS SOL·LICITUDS
Esta implementació ha fet la targeta més atractiva i accessible als ciutadans majors de Torrent. La mateixa es pot utilitzar en els Centre de Majors de: Verge de l’Olivar (C/ Verge de l’Olivar, 40), Bellido (C/ Bellido, 11) i Sant Enric (C/ Azorín, 40).
Les dades d’alta per curs (del 01/09 al 31/08), reflectixen l’encert de la mesura, ja que en curs 21/22, les altes van ser 125, mentres que en el curs 22/23, amb la normalitat recuperada després de la pandèmia, va ascendir a 427. No obstant això, només en el curs 23/24 els majors que han decidit donar-se d’alta han sigut 733 i sense haver completat dos primers mesos de l’actual, les altes han sigut de 265. Així, es comprova que el centre que major nombre de sol·licituds rebudes després de la implantació d’estes mesures ha sigut amb 567 altes el centre Verge de l’Olivar, mentres que 354 ho han fet en Sant Enric i 77 en Bellido.
El regidor de l’Àrea de Servicis Socials, Arturo García,ha assenyalat que “este equip de govern, és conscient de les dificultats que tenen moltes persones majors per a poder demanar una cita en línia o realitzar tràmits complexos, esta empatia s’ha traduït en accions concretes per a facilitar-los l’accessibilitat als servicis municipals, per la qual cosa vam voler simplificar i reduir estos tràmits, perquè en una sola visita a l’Ajuntament, s’emportaren a l’instant la seua targeta d’usuari de Centres de Majors”.
A més els usuaris han agraït molt la renovació i l’oferta de servicis i cursos que s’han posat en marxa des del curs passat, com el programa d’activitat física, amb un èxit sense precedents amb tallers com el de Pilates, l’obertura de les cafeteries de Bellido i *Sant Enric, que portaven tancades des de 2023 i en general el gran acolliment que han tingut les activitats culturals, socials i d’oci, com la recuperació de les sessions de ball o l’organització de la Setmana del Major. Una gran varietat d’activitats per als majors que abasten des de l’exercici físic fins a l’estimulació cognitiva i la integració tecnològica, totes elles amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida dels majors i fomentar la seua participació activa i sociabilitat a Torrent.
El regidor de l’Àrea de Servicis Socials ha manifestat que “Un dels principals motius d’este augment ha sigut la significativa simplificació, que ha sigut rebuda amb gran entusiasme per part de les persones majors usuàries. L’eliminació de barreres burocràtiques ha fet que el procés siga molt més accessible, especialment per a aquells que troben dificultats amb els tràmits telemàtics o els processos administratius complexos. El que ha tingut un impacte directe en el nombre de persones que la sol·liciten”.