L’alcaldessa visita les diferents brigades que estan actuant en el terme municipal en zones com el Mas del Jutge, Cumbres de Calicanto i El Vedat
L’Ajuntament de Torrent continua reforçant les tasques de neteja, desbrossament i prevenció d’incendis en diferents zones del terme municipal gràcies als distints programes i subvencions als quals està acollit.
En el marc del programa d’ocupació SEPE Zones Rurals Deprimides 2025, el consistori ha rebut un any més la subvenció del Servici Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), dins dels Convenis de Col·laboració amb les corporacions locals. Este programa té com a objectiu pal·liar l’atur agrícola eventual, garantint als treballadors un complement de renda.
En esta edició, s’han contractat 28 persones desocupades: 23 peons i 5 capatassos, que desenvolupen treballs de neteja, condicionament i millora en els espais rurals i forestals de Torrent, mantenint la xarxa de senders i executant tasques de prevenció d’incendis, especialment a El Vedat i en el Barranc. Estes actuacions es duen a terme entre el 10 de juliol i el 9 d’octubre.
A esta iniciativa se suma la subvenció de la Diputació de València per a la gestió forestal sostenible i la prevenció d’incendis, així com la brigada forestal permanent de l’Ajuntament, que treballa tot l’any, principalment en la zona de El Vedat.
A més, Torrent impulsa el Pla d’Ocupació Estatal DANA 2025, amb una inversió conjunta de més de 2,3 milions d’euros (1,54 milions aportats pel SEPE i 807.288,62 euros per l’Ajuntament). Este pla permet contractar 136 persones desocupades durant dos fases d’actuació de quatre mesos cadascuna, amb la finalitat d’acomplir la recuperació dels espais públics i infraestructures danyades per la DANA del 29 d’octubre de 2024.
Quatre blocs d’actuació del Pla DANA 2025
1. Neteja intensiva de vials i espais públics, especialment en urbanitzacions, el barri Xenillet i els polígons industrials.
2. Reconstrucció de camins rurals i parcel·les públiques, amb la recuperació de més de 6.000 metres lineals de camins.
3. Adequació de zones verdes i sendes públiques, com el Barranc de l’Horteta o la ruta del Reg Mil·lenari.
4. Reparació i millora de zones urbanes i locals municipals, amb la rehabilitació de voreres, mobiliari urbà i edificis públics.
Visita a les brigades repartides pel terme municipal
Hui, l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, acompanyada pel regidor d’Urbanisme i Medi Ambient, José Francisco Gozalvo, i la regidora de Comerç i responsable d’IDEA’T, Sandra Fas, han visitat les brigades que treballen actualment en diferents punts del terme municipal.
En concret, han visitat els treballadors que estan realitzant treballs de neteja, poda i aclarida en una zona verda en la carretera del Mas del Jutge, junt al polígon industrial, així com actuacions de neteja en disseminats i en Calicanto. També han recorregut les zones en les quals s’està treballant estos dies, en Cumbres de Calicanto, tant en el carrer Illes Columbretes com en el carrer General Palafox, on les diferents brigades realitzen tasques de desbrossament en la vora de la via i en àrees confrontants al mont.
L’alcaldessa, Amparo Folgado, ha destacat la importància d’estos programes “Torrent és un municipi amb un entorn natural ampli i divers, que hem de cuidar i protegir. Gràcies a estes brigades no sols millorem la seguretat de les nostres zones forestals front als incendis, sinó que també mantenim en bon estat els nostres camins, senders i espais verds. És una aposta pel medi ambient i, al mateix temps, per l’ocupació local”.
El regidor d’Urbanisme i Medi Ambient, José Francisco Gozalvo, ha posat en valor la labor preventiva “Estos treballs són fonamentals per a minimitzar el risc d’incendis, especialment en àrees sensibles com El Vedat o els barrancs. Amb el desbrossament, la poda i el manteniment de camins aconseguim que el mont estiga més net i accessible, la qual cosa és clau per a la seguretat dels nostres veïns i per a la protecció de l’entorn, no sols a l’estiu, quan tenim accés a estes subvencions sinó durant tot l’any amb la brigada que tenim contractada”.
Per la seua banda, la regidora de Comerç i responsable d’IDEA’T, Sandra Fas, ha ressaltat la dimensió social i laboral del programa SEPE “Este programa ens permet oferir una oportunitat laboral a persones que es troben en situació de desocupació agrícola eventual, garantint-los un complement de renda i, al mateix temps, contribuint al benestar de tota la ciutat. És un exemple de com les polítiques actives d’ocupació poden generar beneficis tant per a les famílies com per al municipi en el seu conjunt”.





