El consistori llança quatre projectes de modernització la ciutat, que permetran millorar la gestió municipal i la participació ciutadana
Aquests projectes s’emmarquen en l’Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrada de Torrent 2015-2025 (EDUSI) i compten amb el cofinançament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER)
L’Ajuntament de Torrent segueix a l’avantguarda quant al desenvolupament de projectes de modernització del municipi i la consegüent formació de la ciutadania en l’ús de les noves tecnologies. Tant és així que, ara, en el marc de l’Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrada de Torrent 2015-2025 (EDUSI), el consistori posa en marxa quatre innovadors projectes per a millorar la gestió municipal i la participació ciutadana. Tots ells cofinançats pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).
‘Impuls de la ciutadania digital de Torrent’
Aquest programa cerca empoderar als veïns de la localitat en les seues relacions electròniques amb l’Ajuntament i donar a conèixer les eines generades dins de la pròpia EDUSI que puguen ser-los d’utilitat en el seu dia a dia.
La primera de les activitats serà el HACKATHON, un esdeveniment de Innova&Acció, en el qual el consistori participarà proposant un repte relacionat amb les TIC als participants d’aquest, que tindran 24 per a trobar una solució al problema.
Les persones majors també tindran el seu espai, ja que l’Ajuntament de Torrent organitza el pròxim 28 de novembre, d’11.30 a 14:00h, un taller formatiu en el centre Verge de l’Olivar denominat ‘Hacia una comunicación inclusiva’. L’objectiu d’aquesta activitat és que el col·lectiu de persones majors puga continuar adquirint coneixements i habilitats que puguen traslladar a la seua vida diària.
Finalment, el 2 de desembre se celebrarà el ‘Torrent Digital Day’, que s’erigeix com l’esdeveniment estrela d’aquest programa. Des de les 11.00 a les 14:00h, es disposaran quatre carpes amb diferents temàtiques en l’Avinguda del Vedat -en el tram situat enfront de l’Edifici Metro-, on es publicitaran les eines i recursos de l’Ajuntament, a més de donar la possibilitat de provar altres tecnologies, com les ulleres de realitat virtual. La jornada promet ser d’allò més amena, atès que ofereix alternatives per a tots els públics i edats.
Observatori de la ciutat
Aquest projecte es focalitza en la recopilació i centralització de tota mena de dades i informació sobre Torrent, i també de l’Ajuntament, en una única web. La idea és que la ciutadania no haja de conèixer múltiples pàgines, ja siga de l’Ajuntament o d’altres entitats, per a donar amb la informació del seu interès, podent accedir, així, amb un únic enllaç.
L’Observatori estarà disponible esta mateixa setmana i alguns de les dades que es podran trobar es refereixen a: medi ambient, meteorologia, talls de carrers, autobusos, estats de les coses del TDIC, padró, ocupació, xarxes socials, ofertes i formació d’ocupació, notícies, etc.
Plataforma mòbil d’accés a informació, gestió i participació
L’app eAgora és la pedra angular d’aquest projecte, a través de la qual la ciutadania podrà consultar les notícies publicades en la web de l’Ajuntament, l’agenda d’esdeveniments de rellevància local, escriure a l’alcaldessa Amparo Folgado o a la resta de responsables de les àrees municipals, comunicar incidències enllaçant-se amb l’aplicació descrita en l’apartat anterior o accedir a l’Observatori de la ciutat, la Seu o la Cita Prèvia, entre altres.
Participació ciutadana en la gestió de la via pública mitjançant TIC
Es tracta d’una eina per al reporte d’incidències detectades en la via pública per part de la ciutadania cap a l’Ajuntament. D’aquesta manera, els veïns i veïnes de Torrent podran cooperar de manera activa en la millora diària de l’equipament de la ciutat, convertint-se amb la seua participació en agents de millora.
Aquesta eina serà accessible des de la pròpia web municipal i la nova app, la qual destaca per ser molt intuïtiva, tenir la capacitat de detectar la geoposició de la incidència i permetre la inserció d’imatges que acompanyen a la descripció. També disposa d’un mòdul de gestió d’incidències a càrrec dels serveis municipals, remetent-se aquestes als treballadors especialitzats en la resolució de cadascuna d’elles.