Icono Icono Versió accessible es altres idiomes

Torrent celebra l’Ofrena als Sants Patrons en una jornada marcada per la pluja

25/07/2025

Els més menuts protagonitzaran hui l’Entraeta Infantil

La FMCT reprograma el Pregó de Cristina Bea per a este dissabte a la Torre abans del sopar del fester

Torrent va donar este dijous el tret d’eixida a les seues Festes de Moros i Cristians amb la tradicional Ofrena als Sants Patrons, Abdó i Senén, en una jornada en què la pluja va obligar a suspendre la resta d’actes previstos. Ni el Pregó, ni la desfilada a la Residència Santa Elena, ni el sopar del fester, ni la festa nocturna organitzada per una filà es van poder celebrar a causa de les inclemències meteorològiques.

L’Ofrena, celebrada a l’interior de la Parròquia de l’Assumpció de la Nostra Senyora, va ser l’únic acte oficial que es va poder dur a terme i va congregar a festers i veïns al voltant d’una emotiva cerimònia presidida pel rector Jesús Corbí. En un lloc privilegiat de l’altar, els capitans d’enguany, Merce Mora i Christian Triguero, van viure amb emoció cada moment de l’acte.

Durant la celebració, les diferents comparses i filaes van alçar les seues oracions als patrons, pregant per unes bones festes i agraint la seua protecció. Els alferes Pau Bermell i Julio Palop van oferir als sants les banderes dels bàndols moro i cristià, mentre que altres festers van entregar el donatiu de la festa destinat a l’Economat, així com elements simbòlics de la festa, com ara els programes oficials.

La cerimònia va finalitzar amb els tradicionals goigs als patrons, però la resta de la programació prevista per al dijous es va haver de suspendre. Encara que la pluja no va ser constant, sí que va resultar suficient per a impedir la instal·lació de la megafonia a la Torre, on estava previst el Pregó, a càrrec enguany de la periodista esportiva torrentina Cristina Bea.


Des de la Junta de Govern de la Federació de Moros i Cristians de Torrent es va informar que el Pregó s’ajorna al dissabte 26 de juliol, minuts abans del sopar del fester, al mateix enclavament de la Torre.

La festa continua hui amb l’Entraeta Infantil

Per a hui divendres, la jornada festiva se centrarà en els més menuts amb la celebració de la ja tradicional Entraeta Infantil, una cita que cada any creix en participació i esplendor. La desfilada començarà a les 19 hores, partint des de la Parròquia de Mont-Sió fins a la Torre, i s’ha consolidat com un dels actes més entranyables del programa.

Xiquets i xiquetes abillats amb els vestits oficials de les seues comparses i filaes recorreran els carrers de Torrent, acompanyats de música i alegria, demostrant que la festa també és cosa de família i tradició. L’Entraeta Infantil s’ha convertit en símbol del relleu generacional i de la passió amb què les noves generacions viuen les festes de Moros i Cristians.

Artículos Relacionados