La benedicció d’animals en Mont-Sión tindrà lloc el diumenge 8 de febrer
La ciutat de Torrent ja ultima els preparatius per a una de les celebracions més arrelades del seu calendari festiu, la cremà de la foguera de Sant Antoni Abat, organitzada pels festers d’esta històrica festivitat. Un acte que cada any congrega a nombrosos veïns i visitants i que tindrà lloc demà divendres, 16 de gener, a les 20.30 hores, en l’encreuament dels carrers Pare Méndez i Calvari.
Els actes en honor a Sant Antoni Abat continuaran el dissabte 17 de gener, coincidint amb la festivitat del sant, amb la celebració de la Missa Major a les 19.30 hores en la Parròquia de La nostra Senyora de Mont-Sión.
Un dels moments més esperats arribarà el diumenge 8 de febrer amb la tradicional benedicció d’animals, una cita molt volguda pels amants dels animals i de les tradicions valencianes. La jornada arrancarà a les 10.00 hores en l’avinguda Pare Prudencio amb l’habitual esmorzar popular, en el qual els festers elaboraran al voltant de 2.200 entrepans d’embotit i el Consell Agrari Municipal oferirà suc natural de taronja. A continuació, se celebrarà la primera benedicció d’animals a la porta de la parròquia de Mont-Sión.
Posteriorment, tindrà lloc la desfilada de carros i cavalls, que culminarà amb una segona benedicció a partir de les 11.45 hores al carrer Pare Méndez. Allí es procedirà també al lliurament de recordatoris i al comiat dels participants i assistents.
El president dels festers de Sant Antoni Abat a Torrent, Rafael García, ha subratllat que estes celebracions són “un reflex de la riquesa cultural i festiva de Torrent”, i ha agraït el suport de l’Ajuntament de Torrent i de Caixa Rural Torrent, entitats que col·laboren activament en l’organització dels actes.
La cremà de la foguera de Sant Antoni Abat es consolida, un any més, com una cita imprescindible per als veïns de Torrent i com un símbol de les profundes arrels culturals de la Comunitat Valenciana, convidant a disfrutar de la tradició, la fe i la convivència. Una celebració que torna fidel a la seua cita este divendres 16 de gener a les 20.30 hores.











