Els Jocs Florals de la Falla Ramón y Cajal han arribat a la seua 49a edició
El casal El Masclet de Torrent es va omplir anit per a celebrar la 49a edició dels Jocs Florals de majors i la 41a edició infantil, organitzats per la Falla Ramón y Cajal. Este concurs, considerat la cita per excel·lència de les lletres valencianes en les falles de Torrent, està a punt d’aconseguir el seu mig segle d’existència, consolidant-se com un referent en la promoció de la literatura en valencià i el foment de la creativitat dins del món faller.
Les Falleres Majors de Torrent, Alicia i Ana, al costat de les seues Corts d’Honor, van assistir a l’esdeveniment acompanyades per l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, i el regidor de Cultura i Falles, Aitor Sánchez. La seua presència va reafirmar el suport institucional a la cultura, la poesia valenciana i la creació literària en llengua valenciana. També van ser presents el president de la comissió organitzadora, Javier Hernández Antonino, la Fallera Major Nuria Segura, la Fallera Major Infantil Emma Requena i el President Infantil Vicente Ibáñez.
El jurat d’esta edició va estar conformat pel regidor de Falles, Aitor Sánchez, Pepe Veiga, Lola Maeso, el cronista oficial de Torrent Pepe Royo, Alfred Domínguez i Guillermo Valls, els qui van valorar els treballs presentats i van emetre la seua decisió.
En la categoria infantil, la guanyadora va ser Elsa Pardo, de la Falla Escultor Vicente Pallardó, mentres que el segon lloc el va obtindre Marta Furió, de la Falla Sant Roc. Les dos jóvens van demostrar gran talent i passió per l’escriptura, evidenciant el gran futur que té la literatura en valencià entre les noves generacions.
En la categoria major, el primer premi va recaure en “El foc que ompli el meu cor” de Carmen Furió, de la Falla Sant Roc. El segon premi va ser per a “Sorgirem del fang”, de Vicent Simó, de la Falla Àngel de l’Alcàzar, i el tercer per a “Retrobar”, de José Sanz, de la Falla Pare Méndez. Les obres van destacar per la seua profunditat temàtica i per la riquesa del seu llenguatge poètic.
En la categoria de falles, el premi va ser per a la Falla Sant Roc, que va rebre el reconeixement per la seua aportació al certamen i el seu esforç per mantindre viva la tradició literària en la festa fallera.
Des de la comissió organitzadora van destacar la importància d’estos guardons afirmant “Enhorabona als premiats i gràcies a tots i totes les participants per a enaltir la cultura i la nostra llengua valenciana”. Així mateix, van fer una crida a totes les comissions falleres per a continuar participant en futures edicions i continuar enriquint el panorama cultural de Torrent.
Per part seua, l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, va subratllar la rellevància d’estos premis promoguts per la Falla Ramón y Cajal, destacant la seua ferma aposta per fomentar la creació literària en valencià i preservar la cultura valenciana. “Esta falla ha sigut garant dels Jocs Florals durant quasi 50 anys, i és un exemple del compromís amb les nostres tradicions i la nostra llengua valenciana”, va afirmar la primera edil. A més, va animar a la ciutadania a continuar donant suport a este tipus d’iniciatives culturals que reforcen la identitat i el patrimoni immaterial del poble valencià.






