Icono Icono Versió accessible es altres idiomes

El Ple de l’Ajuntament de Torrent aprova una transformació urbana amb l’ampliació de 6,9 milions d’euros per a executar actuacions urgents i estratègiques en barris, servicis i infraestructures

11/07/2025

La injecció econòmica permetrà executar projectes estratègics en servicis socials, esports, urbanisme, patrimoni, zones verdes, seguretat i participació ciutadana

La mesura ha comptat amb el vot favorable de PP, VOX i PSOE i l’abstenció de Compromís

L’Ajuntament de Torrent ha fet hui un pas decisiu per a garantir el desenrotllament urbà, social i econòmic de la ciutat en aprovar en el Ple municipal una modificació pressupostària per valor de 6.900.000 euros. La proposta ha sigut recolzada pels vots favorables dels grups municipals del Partit Popular, VOX i Partit Socialista, mentres que Compromís ha optat per abstindre’s.

Esta modificació de crèdits permetrà desbloquejar inversions urgents i necessàries en múltiples àmbits, des de la millora de les infraestructures esportives i socials fins a actuacions patrimonials, urbanístiques, mediambientals i de seguretat ciutadana. Un full de ruta clau que permet executar projectes estratègics i complir compromisos adquirits tant amb els veïns com amb altres administracions.

L’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, ha valorat molt positivament el suport majoritari del Ple: “Hui Torrent fa un pas avant amb responsabilitat i visió de futur. Agraïsc el suport dels grups que han entés que no es tracta d’una decisió política sinó d’una necessitat tècnica i jurídica per a no frenar la transformació de la nostra ciutat. Esta modificació pressupostària és una ferramenta indispensable per a continuar avançant en benestar, cohesió i progrés.”

Una mesura essencial davant un pressupost prorrogat

Malgrat treballar actualment amb un pressupost prorrogat, l’equip de govern ha sabut trobar solucions tècniques eficaces que permeten no paralitzar la inversió pública. La regidora d’Hisenda, Sonia Roca, ha explicat que: “No podíem permetre’ns retardar estes actuacions. Parlem de projectes amb finançament extern, expropiacions necessàries, millores en instal·lacions públiques, zones verdes, edificis culturals i esportius. No activar esta modificació hauria suposat perdre oportunitats i fons valuosos per a Torrent.”

Projectes que canviaran la ciutat

Gràcies a esta ampliació pressupostària, s’impulsaran projectes de gran importància:

•        Esport i equipaments esportius

-Nova zona esportiva en Parc Central:

350.000 euros per a una piscina a l’aire lliure, pavelló semi-descobert i pistes esportives.

-Renovació del camp de futbol de Sant Gregori:

400.000 euros per a nova gespa artificial i equipaments esportius.

-Ombres en graderies de Sant Gregori B i Parc Central:

150.000 euros per a estructures d’ombra que milloraran el confort de famílies i espectadors.

-Reforma integral de graderies del camp Sant Gregori A:

40.000 euros per a millorar aforament, accessibilitat i seguretat.

•        Nou Centre de Dia i Diversitat Funcional:

-Inversió municipal de 783.000 euros que, al costat dels 3 milions del Pla Convivint de Generalitat i Diputació, permetrà construir esta infraestructura d’atenció a persones majors i amb diversitat funcional, model de ciutat cuidadora i socialment inclusiva.

•        Urbanització i entorn del Parc Central

-Urbanització de la poma 34 (fase 2) del Parc Central, on se situarà el Centre de Dia:

Més de 570.000 euros per a redacció tècnica, direcció d’obra, seguretat, salut i execució d’urbanització.

•        Regeneració urbana

-IV Fase de la reurbanització del barri de l’Alter:

Inversió de més d’1.850.000 euros per a actuar sobre carrers Sant Onofre, Catarroja, Santíssima Trinitat i Santa Llúcia, millorant mobilitat, accessibilitat, paviments, xarxes i servicis urbans.

•        Regeneració urbana

-IV Fase de la reurbanització del barri de l’Alter:

Inversió de més d’1.850.000 euros per a actuar sobre carrers Sant Onofre, Catarroja, Santíssima Trinitat i Santa Llúcia, millorant mobilitat, accessibilitat, paviments, xarxes i servicis urbans.

•        Expropiacions urbanístiques i emergències

-Més de 1,3 milions d’euros per a atendre:

o       Execució de dotacions públiques pendents.

o       Regularització derivada de sentències judicials fermes.

o       Actuacions derivades de la DANA, amb urgència i seguretat jurídica.

•        Zones verdes i medi ambient

-Enjardinament de carrers Germanies i Sant Valerià:

350.000 euros per a renovar parterres, plantar arbres i instal·lar sistemes de reg eficients.

-Instal·lació de noves àrees infantils:

100.000 euros per a jocs infantils en zones com Marxadella i Plaza Pintor Miró.

•        Patrimoni històric i cultural

-Restauració i consolidació de la Torre Medieval de Torrent:

12.000 euros per a conservació patrimonial amb estudi arqueològic i assistència tècnica.

•        Participació ciutadana

-Adequació de locals per a associacions veïnals:

70.000 euros per a habilitar nous espais en l’edifici del carrer Ramón y Cajal, fomentant l’associacionisme i la implicació en la vida pública.

•        Seguretat ciutadana

-Mobiliari i dispositius tècnics per a la Policia Local:

15.000 euros per a renovar equipament, reforçar recursos i millorar l’eficiència en el servici policial.

Un ampli consens per al progrés de Torrent

Des de l’equip de govern s’ha subratllat que el suport majoritari a esta modificació pressupostària és una mostra de responsabilitat institucional. L’alcaldessa ha assenyalat que “governar bé és anteposar els interessos dels ciutadans a qualsevol càlcul partidista” i ha valorat l’altura de mires dels grups municipals.

Folgado va concloure destacant que este crèdit respon a necessitats urgents acumulades durant anys i va assegurar que en el futur s’estudiaran noves inversions a través de pressupostos ordinaris o noves operacions financeres si fora necessari, com és el cas del Ple de la setmana vinent on s’emportarà per a la seua aprovació la modificació de l’Annex de subvencions nominatives.

L’alcaldessa ha agraït el to constructiu del Ple i va reiterar que el fonamental és donar resposta als veïns amb fets i gestió eficaç.

Torrent no es deté

“El futur es construïx amb decisions valentes i eficaces”, ha afirmat Folgado, “i esta modificació pressupostària és, sens dubte, un exemple d’això. Des d’este equip de govern continuem complint amb la paraula donada, planificant amb rigor i actuant amb responsabilitat per a fer de Torrent una ciutat millor per a tots”.

Amb esta mesura, Torrent reforça el seu posicionament com una ciutat dinàmica, moderna i amb capacitat de transformació. La injecció de recursos no sols permetrà millorar servicis i infraestructures, sinó que tindrà un efecte positiu directe en l’ocupació local i en l’activació econòmica.

Artículos Relacionados