Icono Icono Versió accessible es altres idiomes

Torrent afronta l’últim tram de “A la Lluna de Torrent” en un quart cap de setmana ple de música, talent local, improvisació i cine a la fresca

22/08/2025

El divendres 22 i el dissabte 23 d’agost, Monte Real, Sant Joan Bosco, la Plaça de l’Església i la Plaça d’Amèrica seran els escenaris d’esta penúltima trobada amb la cultura d’estiu en la ciutat.

L’Ajuntament de Torrent continua portant la cultura a cada barri i urbanisació amb la segona edició de “A la Lluna de Torrent”, una proposta estival que s’ha consolidat com a referent en la comarca, oferint espectàculs variats i per a tots els públics durant tot el mes d’agost. En esta ocasió, el programa afronta el seu quart cap de setmana amb dos jornades intenses (divendres 22 i dissabte 23 d’agost) carregades de música en directe, humor, talent torrentí, improvisació per als més menuts i sessions de cine d’estiu a l’aire lliure davall la lluna.

Este cicle cultural, impulsat pel consistori en la col·laboració del Ministeri de Joventut i Infància a través d’ajudes destinades als municipis afectats per la DANA, suma en 2025 quasi 40 activitats en 20 ubicacions distintes, en més de 20 artistes i companyies locals, comarcals i nacionals, i un ferm compromís en el talent torrentí i la descentralisació cultural.

Divendres 22 d’agost: música i talent jove en Monte Real i cine en la Plaça de l’Església

La programació del divendres començarà a les 19:30 hores en Monte Real (Club Deportiu) en l’actuació de Paula Villarroya, la jove cantant torrentina que va brillar com a finalista en l’edició de 2023 de “La Voz Kids”. En només 7 anys va conquistar al públic i als entrenadors en la seua veu fresca i potent. La sorpresa que podran disfrutar els assistents serà la presentació, per primera volta, de la cançó “Soy yo”, composta per la mateixa Paula i en música de School of Voices. En esta ocasió, oferirà un repertori de cançons populars i actuals pensat per a emocionar a menuts i majors, demostrant que el talent local no té edat.

La nit continuarà en el mateix escenari, a partir de les 22:30 hores, en l’espectàcul “Dos de Coples”, a càrrec de Salvador Arroyo i Juanvi Gil, guitarriste torrentí de projecció internacional. Este duet proposa un homenage a la copla espanyola i a les grans veus del nostre país, en un espectàcul carregat d’art, simpatia i sentiment, ideal per a disfrutar en família en un ambient festiu i pròxim.

Paral·lelament, el cicle “Cinema a la Lluna” instal·larà la seua gran pantalla en la Plaça de l’Església a les 22:30 hores en la projecció de “El Regne del Planeta dels Simis”. Ambientada diverses generacions després dels esdeveniments de La Guerra del Planeta dels Simis, la humanitat ha perdut el seu lloc dominant en la Terra i els simis han establit una civilisació avançada. La història seguix a Noa, un jove simi que es veu obligat a emprendre un viage perillós per a salvar al seu poble d’un nou líder tirà que amenaça en canviar per sempre l’equilibri entre simis i humans. Enmig de traïcions, aliances inesperades i secrets del passat, el destí de les dos espècies torna a estar en joc. Una de les superproduccions d’aventures més destacades de l’any 2024, que transportarà al públic a un univers d’acció i emoció, perfecte per a compartir a l’aire lliure en una nit d’estiu.

Dissabte 23 d’agost: improvisació per als menuts, humor intel·ligent i cine en família

El dissabte, la cultura es trasllada a Sant Joan Bosco (Parc del carrer Cullera), a on a les 19:30 hores arribarà l’espectàcul infantil “Pequeimpro”, una proposta d’improvisació escènica per a xiquets i xiquetes, protagonisada per Rafa Martí i Victoria Kaótica. En este show tot és possible: els contes es mesclen, els personages canvien de món i els riures estan assegurats. Una activitat participativa i fresca per a despertar la imaginació dels més menuts i disfrutar en família.

La nit, també en Sant Joan Bosco, promet rialles i diversió en el monòlec de Joseba Pérez a les 22:30 hores, reconegut còmic que tracta en ingeni temes d’actualitat, la nostàlgia dels anys 80, la maduresa i la vida quotidiana. En un estil pròxim i humor intel·ligent, Joseba convida al públic a riure’s d’u mateix i a disfrutar d’una vetlada estiuenca carregada de bon humor.

Mentres tant, el “Cinema a la Lluna” posarà el fermall a la jornada a les 22:30 hores en la Plaça d’Amèrica, en la comèdia italiana “Odie l’estiu”. Tres famílies completament distintes viatgen a Canàries per a passar les seues vacacions en una casa aïllada. No obstant, per un error de l’agència, descobrixen que han reservat el mateix xalé, i cap d’elles vol cedir. Obligades a conviure davall del mateix sostre, les seues diferències de caràcter i estil de vida donen lloc a situacions còmiques, tenses i surrealistes. A través del caos estiuenc, aprendran a conviure, a comprendre’s… i a enfrontar-se, descobrint-se també a elles mateixes. Una cinta familiar que promet rialles i situacions esbojarrades, perfecta per a acabar el dia davall les estreles.

Una ciutat viva també en agost

L’alcaldessa Amparo Folgado ha destacat que A la Lluna de Torrent’ va nàixer per a trencar en la idea de que en agost no passa res en les ciutats. Volem que cada torrentí i cada família disfrute del seu barri, de la seua plaça i de la millor cultura, gratuïta i de qualitat, prop de casa. Este quart cap de setmana torna a posar en valor el talent local i nos oferix música, humor i cine per a tots els públics.

En este programa, l’Ajuntament reforça el seu compromís en la descentralisació cultural, portant activitats a diferents punts del municipi i fomentant la convivència veïnal. A més, aposta per artistes locals i emergents, oferint-los una plataforma per a donar visibilitat al seu treball i generar orgull de pertinença.

PROGRAMACIÓ 22 I 23 D’AGOST

Divendres, 22 d’agost

 

19:30 h – Monte Real (Club Deportiu):

Paula Villarroya – Concert de la jove promesa de “La Voz Kids” i estrena de cançó

22:30 h – Monte Real (Club Deportiu):
Dos de Coples – Salvador Arroyo i Juanvi Gil

22:30 h – Plaça de l’Església:
Cinema a la Lluna – “El Regne del Planeta dels Simis”

Dissabte, 23 d’agost

 19:30 h – Sant Joan Bosco (Parc, carrer Cullera):
Pequeimpro – Improvisació escènica per a xiquets i xiquetes

 22:30 h – Sant Joan Bosco (Parc, carrer Cullera):
Monòlec de Joseba Pérez

22:30 h – Plaça d’Amèrica:
Cinema a la Lluna – “Odie l’estiu”

Artículos Relacionados