S’augmenta un 14% l’operatiu policial respecte a les festes de l’any passat
Una planificació integral que combina seguretat, tecnologia i coordinació institucional per a garantir unes festes tranquil·les i sense incidents
L’Ajuntament de Torrent ha presentat el complet dispositiu de seguretat dissenyat per a les pròximes Festes Patronals 2025, que se celebraran del 18 al 30 de juliol. Un pla operatiu que ha sigut anunciat després de la celebració d’una reunió tècnica en la qual van participar representants de la Policia Local, Protecció Civil, tècnics municipals de les àrees de Festes, Cultura, Mobilitat, membres de la brigada d’obres, neteja, tècnics d’il·luminació i neteja de les contractes i membres de la Federació de Moros i Cristians, on es va tractar la coordinació esdeveniment a esdeveniment programat, de totes les àrees municipals intervinents, els treballs a realitzar i totes les necessitats tècniques.
Este dispositiu té com a eix prioritari donar una major seguretat els veïns i veïnes de Torrent, així com dels nombrosos visitants que cada any acudixen a viure amb intensitat i alegria estes celebracions emblemàtiques del municipi, reforçant de manera especial els dies de major afluència i els actes més multitudinaris.
640 unitats policials vetlaran per la seguretat ciutadana durant les celebracions
El desplegament policial aconseguix xifres sense precedents, amb un total de 640 unitats de Policia Local implicats en tasques de seguretat i control de l’orde públic durant totes les festes. D’ells, 509 unitats correspondran al torn ordinari i 131 actuaran com a reforç específic en l’operatiu extraordinari, permetent una cobertura total i coordinada de cada jornada. El dispositiu de seguretat d’enguany experimenta un notable increment respecte al de 2024, en passar de 563 a 640 unitats desplegades, la qual cosa suposa un augment del 14% en efectius destinats a garantir unes festes segures i sense incidents.
Este desplegament permetrà una cobertura integral, no sols la vigilància de tots els actes oficials i culturals, sinó també la regulació del trànsit, control d’accessos i aforaments, assistència preventiva, suport logístic atenció a emergències, resposta immediata i assistència a la ciutadania, en estreta col·laboració amb els membres de Protecció Civil i Creu Roja, presents també en els esdeveniments programats.
Desplegament per dates i reforços en els dies clau
Este desplegament humà representa un reforç sense precedents en la història recent del municipi, i ha sigut dissenyat amb l’objectiu de garantir la tranquil·litat i el normal desenrotllament de cada un dels actes programats, tant en el centre com en els punts de celebració més descentralitzats.
La planificació establix un reforç significatiu en els dies de major afluència i als esdeveniments amb major concentració de públic:
El dilluns 28 de juliol serà el dia amb major dotació d’agents, per a vetlar per la seguretat en un dels dies grans de les festes. Li seguix molt de prop el divendres 25 de juliol, coincidint amb l’inici de l’últim cap de setmana festiu, en el qual es concentren nombroses activitats culturals i festives. Per part seua, el dimarts 29 de juliol, jornada en la qual se celebra l’esperada Gran Entrada Mora i Cristiana, hi haurà una mobilització extra d’agents, assegurant un control exhaustiu de la desfilada i de les seues zones d’accés.
També destaquen quant a volum d’efectius el dijous 24 de juliol i el divendres 18 de juliol, que garantiran el normal desenrotllament dels actes programats. Estos dies marquen l’arrancada oficial i simbòlica de les festes, així com l’inici del tram de major intensitat en la programació.
Estes xifres responen al compromís de l’Ajuntament d’incrementar els mitjans humans per a anticipar-se a qualsevol situació que poguera alterar la normalitat, garantint que les festes patronals es desenrotllen en un entorn segur, ordenat i plenament disfrutable per a tots els torrentinos i visitants.
Unitat de Vigilància Aèria amb dron per a reforçar el control en esdeveniments i zones clau
Paral·lelament, per segon any consecutiu, la Unitat de Vigilància Aèria de la Policia Local desplegarà drons d’alta tecnologia com a ferramenta de suport als agents terrestres. Esta mesura s’aplicarà especialment en esdeveniments de major complexitat tècnica i concentració de públic, reforçant així la capacitat de supervisió i control des de l’aire, com les activitats programades per als dies 18, 19, 27, 28, 29 i 30 de juliol.
Esta ferramenta tecnològica aporta importants avantatges en prevenció, vigilància, control de masses, supervisió del trànsit, rescat de persones o situacions d’emergència, sent ja un recurs imprescindible per a garantir la seguretat en grans esdeveniments per a la Policia Local de Torrent.
Coordinació operatius municipals i logística urbana
Durant la reunió tècnica celebrada per a tancar este dispositiu es van abordar també aspectes logístics fonamentals, com:
• L’adequació d’espais abans i després per a muntatge i desmuntatge i senyalització d’actes.
• La disposició de tancat perimetral i passos segurs per a vianants.
• La neteja ràpida i eficaç abans i després de cada esdeveniment, per a restituir la normalitat en els espais com més prompte millor.
• El reforç de l’enllumenat públic i ornamental i apagada en espectacles pirotècnics i esdeveniments.
• La coordinació de la seguretat amb Policia Local, Protecció Civil i Creu Roja. I la ubicació estratègica de punts de seguretat i de vehicles i patrulles per a actuar amb rapidesa, si és el cas.
La col·laboració de totes les àrees municipals i entitats festeres ha sigut clau per al disseny d’un pla operatiu àgil, coherent, realista i funcional que garantisca el correcte desenrotllament de totes les activitats.
La regidora de l’Àrea de Seguretat Ciutadana i Mobilitat, Sonia Roca, ha destacat que “des de l’equip de govern estem compromesos i preocupats amb la seguretat del municipi en les nostres benvolgudes festes patronals. Compromís que reforcem especialment en estos dies de massificació de persones als carrers, per a compartir-les i gaudir-les amb la màxima seguretat i sense cap mena d’incident”.
Per part seua, el Comissari Cap de la Policia Local, José Pascual Martínez, ha assenyalat que “s’ha treballat amb antelació, planificació i coordinació perquè tots els veïns, visitants i organitzadors puguen viure estes festes patronals amb tranquil·litat. El dispositiu que s’ha dissenyat permet actuar amb eficàcia, rapidesa i anticipació”.
Recomanacions per a la ciutadania
L’ajuntament i la Policia Local de Torrent, recorden una sèrie de recomanacions bàsiques per a col·laborar amb la seguretat col·lectiva:
• Seguir sempre les indicacions dels agents i personal de Protecció Civil.
• Evitar aglomeracions innecessàries i planificar els desplaçaments.
• Prestar especial atenció a pertinences personals en esdeveniments multitudinaris.
• Informar-se prèviament dels horaris i ubicacions de les activitats programades, a través dels canals oficials de comunicació de l’ajuntament.
• No consumir drogues i si es consumirà alcohol, és fonamental fer-ho de manera responsable i evitar conduir.
• Mantindre’s hidratats, especialment amb les altes temperatures per les quals travessem.
• En cas de qualsevol incident, contactar immediatament amb els agents de Policia Local, Protecció Civil i servicis d’emergència.
Unes festes per a gaudir amb responsabilitat
Les Festes Patronals de Torrent són un moment de trobada, cultura i emoció compartida, però també requerixen el compromís de tots perquè es visquen amb responsabilitat, respecte i seguretat. Gràcies a este gran operatiu, la ciutat està preparada per a acollir milers de persones i garantir, una vegada més, que Torrent continue sent exemple d’organització i civisme.

