Tota la tramitació ha estat avalada per funcionaris, tècnics i habilitats nacionals que garantixen la transparència i legalitat de la gestió post-Dana a Torrent
L’alcaldessa Amparo Folgado reforça el compromís amb la transparència institucional en reunir en un sol espai digital tots els expedients relacionats amb la gestió de l’emergència
Web Municipal: https://torrent.es/infodana/
L’Ajuntament de Torrent ha llançat el portal web https://torrent.es/infodana , una plataforma integral que centralitza tota la informació relativa a la gestió municipal després de la Dana que va afectar el municipi el 29 d’octubre de 2024. Esta iniciativa, impulsada per l’alcaldessa Amparo Folgado, té com a objectiu facilitar a la ciutadania l’accés transparent i senzill a les dades sobre ajudes, contractes d’emergència i donacions rebudes i gestionades pel consistori.
Un accés únic a tota la informació
El nou portal permet als veïns consultar, amb un sol clic, la totalitat dels expedients relacionats amb la DANA. Consultar de manera clara, estructurada i ràpida totes les dades rellevants que conformen la gestió administrativa de les ajudes postcatàstrofe. Es tracta d’una ferramenta pública que facilita l’accés a la informació, ja que elimina la dispersió de continguts i concentra, en un sol punt digital, tots els procediments executats pel consistori torrentino.
Entre els continguts s’inclouen:
Contractes d’emergència: Detalls de les adjudicacions realitzades per a atendre les necessitats urgents derivades de la catàstrofe, incloent-hi obres de rehabilitació, servicis de neteja i assistència tècnica, entre altres.
Ajudes tramitades: Informació actualitzada sobre les ajudes concedides als afectats, com la rebuda per Fundació Amancio Ortega, per a la seua gestió per l’ajuntament per a fer costat als damnificats, on es poden consultar la totalitat de decrets gestionats, i les concessions tramitades fins al moment. Així com, la rebuda per la Societat Esportiva Correcaminos (organitzadora de la Marató València Trinidad Alfonso Zurich 2024), entre altres.
Donacions rebudes: Relació detallada de les aportacions econòmiques realitzades per particulars i entitats, així com el destí final d’estos fons, conforme a les indicacions expresses dels donants, en alguns casos.
Així com els Decrets d’Alcaldia firmats i les notes de premsa dels CECOPAL, que es van publicar després de la celebració d’estos, entre una altra informació relacionada amb la Dana.
Informació ja publicada en diferents portals municipals i estatals
Cal assenyalar, que la major part d’esta informació ja es trobava disponible i accessible per a tota la ciutadania a través de la plataforma web municipal en els apartats corresponents a contractes menors i licitacions públiques i en l’espai reservat al Tauler d’anuncis, a més d’estar publicada també en la Plataforma de Contractació del Sector Públic de l’Estat. En esta última es troben degudament registrats i publicitats, com és preceptiu per Llei, tots els expedients de contractació tramitats per l’Ajuntament de Torrent, inclosos els contractes d’emergència derivats de la Dana.
Amb esta mesura i publicació centralitzada i viva en un únic portal en la web municipal, l’Ajuntament de Torrent fa un pas més en el seu compromís amb la transparència institucional, la rendició de comptes i la legalitat administrativa, en reunir en un únic espai tota la documentació relativa als contractes d’emergència, ajudes tramitades i donacions gestionades després de la Dana, convertint-lo en un portal viu i dinàmic que s’anirà actualitzant conforme es treballe i avanç en la reconstrucció.
Transparència i legalitat en la gestió
“Amb esta mesura amb esta publicació reforcem, més si cap, la transparència de la institució, la rendició de comptes i reafirmem l’exemplaritat de tots els procediments administratius desenrotllats pels funcionaris municipals, els tècnics i els habilitats nacionals que han treballat sense descans des del primer minut per a donar resposta a l’emergència viscuda a Torrent. Desmuntant qualsevol intent de manipulació o desinformació, oferint al conjunt de la ciutadania una visió completa, transparent i verificable de l’acció institucional empresa des del primer minut de l’emergència”, ha subratllat l’alcaldessa.
Des de l’Ajuntament s’insistix que la gestió dels contractes d’emergència, les ajudes rebudes i les donacions ha seguit escrupolosament tots els procediments exigits per llei, amb la fiscalització constant dels habilitats nacionals —Intervenció i Secretaria General—, funcionaris i tècnics, les funcions dels quals garantixen precisament la legalitat i la correcció de cada pas administratiu.
Compromís amb la ciutadania
L’Ajuntament de Torrent convida a tots els ciutadans a visitar el portal https://torrent.es/infodana per a conéixer de primera mà la gestió realitzada després de la DANA. Esta ferramenta no sols facilita l’accés a la informació, sinó que també permet als veïns participar activament en el seguiment i control de l’actuació municipal, enfortint així la confiança al nostre ajuntament.
Per a més informació, els interessats poden contactar amb l’Ajuntament a través dels canals habituals d’atenció ciutadana o visitar directament el portal esmentat.
