L’Ajuntament, a través de Nous Espais, ofereix un servei d’informació prèvia i assessorament per a tramitar les sol·licituds d’ajuda
La Conselleria d’Habitatge ha publicat les bases reguladores per a la concessió d’ajudes al lloguer d’habitatges i al lloguer per a jóvens, corresponents a la convocatòria de 2021, dins del pla estatal d’habitatges. L’objecte d’aquesta convocatòria és facilitar l’accés a l’habitatge a aquells sectors de població més vulnerables o amb escassos mitjans econòmics.
El termini de presentació de sol·licituds per a l’Ajuda de Lloguer i Ajuda Lloguer per a jóvens 2021 de la Generalitat Valenciana és del 10 de juny al 8 de juliol, tots dos inclusivament. Es poden sol·licitar només de manera telemàtica, mitjançant l’ús de certificat digital o sistema de clau permanent, per la qual cosa, amb el doble objectiu de simplificar els procediments i augmentar l’eficiència en la tramitació de sol·licituds, l’Ajuntament de Torrent, a través de la seua empresa pública Nous Espais, ofereix informació prèvia sobre les bases, així com assessorament en els tràmits per a facilitar l’accés de la ciutadania a aquest pla d’ajudes.
Podran sol·licitar una ajuda econòmica per a pagar els rebuts de lloguer corresponents a aquest any 2021 les persones que siguen titulars d’un contracte d’arrendament i no superen més de tres vegades l’indicador de renda (IPREM) -fins a un màxim del 50%, en grups d’especial atenció-. La quantia final de la subvenció està determinada per les condicions d’ingressos i per la seua situació social respecte dels considerats grups prioritaris. “Aquestes són unes ajudes directes per a persones amb escassos mitjans econòmics, per eixe motiu des del consistori hem volgut donar una bona cobertura a aquest servei mitjançant la col·laboració tècnica de l’Oficina Pública d’Habitatge, de manera que es faciliten els tràmits necessaris per a presentar la sol·licitud”, ha assenyalat Francisco José Arnau, regidor d’Habitatge. En aquest sentit, el pla d’ajudes es dirigeix especialment a famílies nombroses i monoparentals, a afectats per desnonaments, víctimes de violència de gènere, persones amb diversitat funcional, en risc d’exclusió, o unitats de convivència amb tots els membres en situació de desocupació. També es tindrà en compte un límit per al preu del lloguer de l’habitatge, en funció de la zona.
L’horari d’atenció en Nous Espais serà de dilluns a divendres, de 9.00 a 14.00 hores, i caldrà demanar cita en el telèfon 96 156 54 56. Convé recordar que actualment les dependències de Nous Espais, en concret l’Oficina Pública d’Habitatge, han sigut traslladades a l’edifici de la Cambra Agrària, entrada per carrer d’Albal, núm. 22. La informació relativa a aquestes convocatòries, així com la documentació necessària que hauran d’aportar tots aquells que desitgen sol·licitar l’ajuda, està disponible en la web de Nous Espais,
www.nousespais.es