L’Ajuntament destaca que aquestes mesures contribueixen a millorar la seguretat dels vianants i l’avanç en matèria de mobilitat sostenible
El nou Reglament General de Circulació, aprovat el passat 21 de novembre, ha entrat en vigor aquesta setmana. Destaca la norma relativa a la velocitat en vies urbanes i travessies, que a partir d’11 de maig estableix nous límits: 20, 30 o 50 km/h, segons les característiques de la calçada.
En referència a la nova normativa de la DGT, el regidor de Mobilitat i Transport, Raúl Claramonte, ha fet unes declaracions en les quals ha valorat molt positivament les noves mesures i remarca que “a Torrent ja ens hi hem avançat i hem treballat com a Ciutat 30 amb la inclusió dels ciclocarrers a 20 km/h”. Ha destacat, a més, que “la senyalització a velocitat 30 km/h en el nostre municipi no és un capritx, ja que cal conscienciar els torrentins i torrentines de la importància de conduir amb prudència per la seguretat dels vianants”. A més, assenyala el regidor, des de l’Àrea de Mobilitat “continuem treballant per a sensibilitzar els veïns i veïnes amb la finalitat d’avançar cap a una mobilitat sostenible a Torrent i afavorir l’ús d’altres mitjans de transport alternatius al cotxe, com la bicicleta o el patí, a més del transport públic”. I matisa que “hem de ser conscients que no cal tenir pressa si agafem el cotxe; hem de respectar les normes perquè així es pot evitar el risc d’un atropellament o fins i tot d’arriscar la vida d’algun vianant. En definitiva, es tracta de conscienciar-ne la ciutadania, més que de sancionar. Les ciutats estan pensades per a les persones i els veïns i veïnes de Torrent hem de sentir-nos segurs a l’hora de desplaçar-nos pel nostre municipi siga a peu, amb bici o patinet, complint tots les normes”.
Les infraccions d’aquests límits de velocitat comporten multes que van des dels 100 fins als 600 euros i, fins i tot, poden implicar la pèrdua de 6 punts en el pitjor dels casos. Aquestes sancions tenen com a objectius el respecte de les noves normes i que minven les dades de sinistralitat a les ciutats. Alguns estudis de la mateixa DGT destaquen els avantatges que comporten aquestes noves mesures, a les quals qualifica de notables avanços en matèria de seguretat, ja que el risc per als vianants de patir greus lesions en accident de trànsit es redueix considerablement quan la velocitat del vehicle no supera els 30 km/h.